ربات ها به زودی در دادگاه ها شروع به کار می کنند

حقوق بشر یکی از اساسی ترین حقوقی است که هر فرد از آن برخوردار است مانند حق زندگی – منع شکنجه – آزادی بیان و موارد دیگر که از اهمیت بالایی بر خوردار است که با این ربات می توان مطمعن شد تا حقوق افراد در دادگاه ها به درستی رعایت می شود .

اکنون دانشمندان یک دستگاه با هوش مصنوعی ساختند که قادر به برسی پرونده های حقوقی و جرایم افراد می باشد و قدرت تصمیم گیری و قضاوت در مورد پرونده های مختلف را با دقت 79 درصدی دارد .

الگوریتم این ربات که با مجموع  584 پرونده جنایی و بر اساس حفظ حریم شخصی و محاکمه عادلانه برنامه ریزی شده است قادر به برسی تمام پرونده ها با موضوعات مختلف می باشد.

البته تحقیقات می گویند که ربات ها به این زودی نمی توانند جای قاضی را پر کنند ولی در تصمیم گیری نهایی می توان به عنوان دستیار از این ربات ها استفاده کرد تا تصمیم کاملا منصفانه باشد تا حکم محاکمه کاملا عادلانه صادر شود .

این ربات ها در دادگاه قادر به پیدا کردن کلماتی که قاضی استفاده می کند هستند و موضوعات را می تواند با هم مقایسه و برسی کند و در ادامه دکتر Dimitrios Tsarapatsanis استاد حقوق در دانشگاه Sheffield می گوید این ربات ها می توانند فساد را در سیستم تا حدی از بین ببرد به صورتی که جلوی قضاوت های نادرست قاضی را گرفته و دادگاه ها را به یک سطح بالا تری ارتقاء دهد .

اکنون این پروژه نیاز به تست های بیشتر با جرایم بیشتر است که ما امیدواریم در آینده باعث پیشرفت سیستم حقوقی شود.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  رباتی ناشی که وظیفه اش زدن رژ لب برای خانمها است.

نظرات در مورد : ربات ها به زودی در دادگاه ها شروع به کار می کنند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *