در هفته‌های آینده یک جسم فضایی به کره ی زمین برخورد خواهد کرد

برخورد اجسام با زمین

اگر اخبار ماه گذشته را دنبال کرده باشید باید بدانید که مدتی است که کره ی زمین از آرامش نسبی قبلی خود خارج شده  و تحت تاثیر اشیاء خارجی که به سمت آن می آیند قرار گرفته است.

اولین آن عبور سیارک ۸۶۶۶۶ (۲۰۰۰ FL10) با عرض تا ۲.۶ کیلومتر،با سرعت ۶۴ هزار و ۳۷۴ کیلومتر در ساعت از کنار زمین بود که گفته شد این سیارک در سایز و اندازه ای است که قادر باشد حیات را بر روی زمین پایان بخشد، اما خوشبختانه فاصله آن در زمان عبور از کنار زمین، ایمن بود. ۸۶۶۶۶ نخستین بار ۱۶ سال پیش شناسایی شد و شبیه سیارک آپولو ۱۸۶۲ است که جزء اجسام خطرناک بالقوه (PHO) طبقه‌بندی شده است، اما فاصله ی آن از زمین در مقایسه با سیارکی که در آینده از کنار زمین عبور خواهد کرد بسیار بیشتر بود.

بعد از آن خبری درست به فاصله یک ماه مانده به اتفاق منتشر شد مبنی بر اینکه ، سیارک ۲۰۱۵ TB145 که قطری بین ۲۸۰ تا ۶۲۰ متر دارد و با سرعت ۱۲۶ هزار کیلومتر در ساعت در حال سفر کردن است دو هفته پیش توسط تلسکوپ Pan-STARRS در هاوایی شناسایی شد. گفته شده بود که در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) این سیارک از فاصله ۴۹۹ هزار کیلومتری زمین عبور خواهد کرد و بزرگترین جسمی است که اخیرا از نزدیک سیاره ما گذر کرده است.

برخورد سیارک با کره زمینحال خبر بعدی این است که یک جسم فضایی تازه کشف شده موسوم به WT1190F در روز 13 نوامبر (22 آبان) با زمین برخورد خواهد کرد.این جسم در یک مدار بشدت بیضوی سفر می‌کند و در مسافتی به اندازه دو برابر فاصله زمین تا ماه نوسان دارد.

پیش بینی شده این جسم که توسط آزمایشگاه بررسی آسمان کاتالینا در دانشگاه آریزونا که به بررسی سیارکها و دنباله‌دارهای نزدیک زمین می‌پردازد، شناسایی شده است،یک قطعه گمشده از تاریخ فضاست که به سمت ما باز می‌گردد که دارای منشا مصنوعی است و صبح روز 22 آبان از بالای اقیانوس هند به زمین خواهد خورد.
عقیده بر این است که بخش اعظمی از این جسم در جو سوخته و در نقطه‌ای بسیار دورافتاده در زمین فرود خواهد آمد.

این تنها زباله فضایی نیست وطبق تخمین ناسا نزدیک به 500 هزار زباله فضایی در اطراف زمین وجود دارد و برخی از آن‌ها به ناچار سالانه به زمین می‌افتند. این سقوط‌ها می‌تواند برای زمینیان مشکل ایجاد کند اگرچه بخش زیادی از آن‌ها در جو می‌سوزد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع : لیسنا

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : در هفته‌های آینده یک جسم فضایی به کره ی زمین برخورد خواهد کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *