آجیل خام بخورید تا بیشتر عمر کنید

در حال حاضر، تحلیل های بسیار از آزمایشات گسترده نشان داده است کسانیکه حداقل 20 گرم آجیل جزء مصارف روزانه شان است احتمال کمتری در ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی خواهند داشت. تحقیقات جدید که در BMC Medicine منتشر شده است خواص درمانی چشمگیری ناشی از مصرف منظم دانه ها و آجیل ها اعم از گردو (و گردوی آمریکایی)، فندق و حتی بادام زمینی (که جزء حبوبات هم دسته بندی می شود) را به اشتراک گذاشته است.

مصرف روزانه فقط 20 گرم آجیل ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را 30 درصد، سرطان را 15 درصد و مرگ زودرس را 22 درصد کاهش می دهد. همچنین تحقیقات مرتبط نشان داده است که مصرف دانه ها و آجیل ها خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی و دیابت را کاهش می دهد. اگرچه تحقیق انجام شده روی نمونه کوچکتر رابطه ضعیف تری را نشان داد اما می توان گفت این دو تحت تاثیر همدیگر قرار دارند. و مصرف آجیل نسبت به بیماری های نامبرده بی تاثیر نخواهد بود.

تحقیقات پیشین که مرتبط با “پیوند مصرف آجیل و کاهش بیماری های قلبی” و “علل مرگ و میر” انجام شد نشان از مصرف روزانه دانه ها و فواید مربوط دارد.

در مجموع، این مطالعات که روی 819.000 شرکت کننده شامل بیشتر از 12.000 مورد بیماری عروق کرونر قلب، 9000 مورد سکته، 18.000 مورد از بیماری های قلبی-عروقی و سرطان و بیشتر از 85.000 مرگ و میر انجام شد. محققان همواره مطابق با تحقیقات انجام داده نشان دادند مصرف آجیل بیماری ها را کاهش خواهد داد.

حقیقت آن است برخی دانه ها مانند گردو (و گردوی آمریکایی) سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. که قادر به مبارزه با استرس اکسیداتیو بوده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد. در این صورت، حتی اگر آجیل ها چربی بسیار بالا داشته باشند، دارای فیبر و پروتئین زیاد هستند. برخی از شواهد نشان می دهند مصرف منظم آجیل ها خطر ابتلا به چاقی را در طول زمان کاهش می دهد.

متاسفانه، محققان قادر به نتیجه گیری درباره کره بادام زمینی نیستند. چرا که قند یا نمک موجود در آن ممکن است هر گونه اثرات مثبت در آن را از بین ببرد. بنابراین، حواستان باشد نمک بیش از حد موجود در آجیل هایتان اثرات مثبت آن ها را نفی نکند. پس اگر قصد دارید روزانه 20 گرم آجیل مصرف کنید از نوع خام آن خریداری و سرو کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آجیل خام بخورید تا بیشتر عمر کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *