خریداران اپل واچ در سال جاری کمتر خواهند شد

خریداران اپل واچ در سال جاری کمتر خواهند شد

با عرضه ی سری جدید ساعت هوشمند اپل یعنی اپل واچ 2 ، اهالی کوپرتینو امیدوار بودند تا با آمار فروش بسیار خوبی رو به رو شوند و نسخه دوم اپل واچ حتی از اولین نسخه هم عملکرد بهتری داشته باشد و طرفداران زیادی پیدا کند.اما اکنون با گذشت مدت زمانی از ارائه ی این گجت پوشیدنی به بازار به نظر می رسد اوضاع آنطور که اپل انتظار داشت، پیش نمی رود.با زوم تک همراه باشید.

آقای “مینگ چی کو” یکی از تحلیلگران موسسه ی KGI securities اظهار کرده است که اپل در سال جاری فروش کمتری نسبت به سال قبل در حوزه ی گجت های پوشیدنی تجربه خواهد کرد.او اعتقاد دارد که این دو سری از ساعت های هوشمند اپل دارای نقاط ضعفی مانند کمبود برنامه های جذاب ، کم بودن عمر باتری و اتکای بیش از حد به آیفون است.

وی در ادامه ی صحبت های خود می گوید : آمار فروش اپل واچ در سال جاری میلادی با 15 تا 20 درصد کاهش رو به رو خواهد شد و حداکثر 8.5 تا 9 میلیون نسخه از این گجت در سال 2016 به فروش خواهد رسید.البته باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت اپل تا کنون هیچ آمار و ارقامی در مورد فروش ابزارهای پوشیدنی خود منتشر نکرده است لذا اظهارنظر قطعی در مورد جذب کاربران به اپل واچ فعلا امکان پذیر نیست.

شرکت آمریکایی IDC در این رابطه برآورد کرده است که اپل در سه ماهه دوم سال 2016 میلادی 1.6 میلیون ساعت هوشمند به فروش رسانده است که این عدد بسیار کمتر از 3.6 میلیون دستگاهی است که در اپل در مدت مشابه سال 2015 به مشتریان خود عرضه کرد.

ضمنا باید به این نکته هم اشاره کنیم که دومین نسخه از ساعت هوشمند اپل ظاهری مشابه با نسخه قبلی خود دارد، اما قابلیت ضد آب بودن آن تا حدودی بهبود یافته و می توان حتی در استخر نیز از آن استفاده کرد، ضمن اینکه GPS داخلی، پردازنده دو هسته ای سریع تر، و نمایشگری با روشنایی بیشتر نیز در ساخت آن استفاده شده است.

به هر حال اگرچه برآوردهای آقای “کو” از آمار فروش ساعت های هوشمند شرکت آمریکایی اپل چندان قابل استناد نیست، ولی با توجه به استراتژی اپل و روشی که در ارائه نکردن آمار خود اتخاذ کرده است فعلا ناچاریم به همین پیش بینی ها و برآوردها رجوع کنیم.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اپل واچ در سه ماهه اخیر ، 3.6 میلیون دستگاه فروش داشت

نظرات در مورد : خریداران اپل واچ در سال جاری کمتر خواهند شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *