حرکت جدید ماکروسافت!

حرکت جدید ماکروسافت!

میتوان برنامه سلامت ماکروسافت را به عنوان نمونه ای برای گسترش نرم افزار های این کمپانی در سیستم عامل های دیگر مطرح کرد.
بعد از اخراج 7800 تن از کارکنان بخش موبایل و کاهش بودجه 7.6 میلیارد دلاری، مدیر اجرایی ماکروسافت، ساتیا نادلا تصمیم دارد برنامه ها و سرویس های این کمپانی را وارد گوشی های اندرویدی و آیفون کند.
با این که کمپانی حتی بعد از قرارداد بزرگ خود با نوکیا کاری از پیش نبرد نادلا اصرار دارد که مپانی از دنیای موبایل ها فاصله نخوهد گرفت.

نادلا به سایت فن آوری ZDnet گفت :” من نمی خواهیم گوشی دیگری، و یا حتی یک سیستم عامل تقلیدی بسازم. من می خواهم در هر گوشی همراهی دیده شوم. این یک هدف صریح و روشن است. می خواهم نرم افزار هایمان، اسکایپ، اوت لوک، واندر لیست، سان رایز، را در تک تک دو میلیارد گوشی موجود در دنیا ببینم.”
ماکروسافت حدود 60 برنامه برای دستگاه های اپل و حدود 10 برنامه برای اندرویدی ها داری که شامل وان درایو، وان نوت، آفیس، اوت لوک و Xbox Smartglass می شود.
اخیرا کمپانی قرارداد هایی را با سازندگان گوشی ها اندرویدی از جمله سامسونگ، سونی و اپ تی سی بسته تا برنامه های خود را به صورت پیش فرض روی دستگاه های نام آشنای دنیای موبایل ها داشته باشد.
” دستگاه های لومیا تولید خواهند شد”

تعداد کمی از تولید کنندگان بزرگ گوشی های همراه از ویندوز گوشی استفاده می کنند. نوکیا تا قبل از این که ماکروسافت آن را خرید، شریک تصلی این کمپانی محسوب میشد. این در حالی ست که تعدادی از سازندگان کوچک چینی به این سیستم عامل علاقه نشان داده اند.
اما از آن جایی که 95 درصد گوشی های ویندوزی در طی سال های اخیر متعلق به این شرکت بوده است، اکثر در این مورد هم عقیده اند که اگر ماکروسافت تولید گوشی های خود را متوقف کنید، ویندوز گوشی خواهد مرد.
در حالی که ماکروسافت می خواهد روی ساخت نرم افزار تمرکز کند و کار ساخت دستگاه را به دیگران واگزار کند، نادلا به طور قاطعی اعلام کرد که ” اگر هیچ سازنده ای در ساخت دستگاه های ویندوزی ما را همراهی نکند ما آن ها را خواهیم ساخت. دستگاه های لومیا تولید خواهند شد.”

بیشتر بخوانید  فروش بیشتر PS4 نسبت به ایکس باکس وان

نادلا می گوید که امسال نیز تعدادی از گوشی های شاخص لومیا وارد بازار خواهند شد اما حالا ماکروسافت باید بیشتر از پیش برای ترغیب مصرف کنندگان به خرید دستگاه هایش تلاش کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حرکت جدید ماکروسافت!

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *