حذف تبلیغات در نرم افزارها ، بازی ها و مرورگرهای اندروید

android-security-apps

تبلیغات ، یک مزاحم مورد نیاز می باشد ! بسیاری از وی سایت ها و برنامه های کاربردی به شما خدمات رایگان ، مطالب و نرم افزار رایگان را ارائه می دهند چون شخص دیگری به آنها برای تبلیغات پول پرداخت خواهد کرد .

اندروید

بنابراین ، ارائه دهنده ی خدمات رایگان در عوض ارائه ی این نوع خدمات ، باید تبلیغاتی را به شما نشان دهد تا درآمد لازم را جهت تداوم این خدمات رایگان به دست آورد . پس شما هم به عنوان کاربر ، از استفاده ی رایگان آنها سود خواهید برد .

با این حال ، گاهی اوقات آگهی تبلیغاتی می تواند واقعا آزار دهنده باشد و کمک نه چندان زیادی به جذب کاربر می کند . در این پست ما می خواهیم نگاهی به روش هایی جهت جلوگیری از نمایش تبلیغات در سیستم عامل اندروید بیندازیم . شما می توانید از ظاهر شدن تمامی آگهی ها در برنامه ها ، بازی ها و یا فقط در مرورگرها جلوگیری کنید . این روش ها ممکن است برای هر دو نوع دستگاه های روت شده و روت نشده کربردی باشد .

قبل از شروع ، شما نیاز به یک file manager دارید ، مانند Astro file manager. ( و یا هر file manager که کارآمد باشد . )

** سلب مسئولیت : تلاش برای مسدود کردن آگهی ها به اختیار خودتان می باشد و مسئولیت آن با شماست . ما مسئولیتی در قبال هر نوع اثر روی دستگاه شما که از این روش ها ایجاد شود ، نخواهیم داشت **

1- برنامه ی Adblock plus

این روش، از برنامه های مسدود کننده ی آگهی ، برای جلوگیری از نمایش تمام آگهی ها روی گوشی شما که شامل آگهی های برنامه ها و بازی های مختلف می شود ، استفاده می کند .

در حال حاضر ، به لطف توسعه دهندگان رو به رشد اندروید ، تعداد زیادی مسدود کننده ی آگهی ، برای اندروید وجود دارد .

دو برنامه ای که در صدر این برنامه ها قرار دارند ، یکی Adblock plus و دیگری Adway می باشد . ما در این پست روش ABP را تشریح خواهیم کرد ، ولی شما اگر برنامه ی Adway را ترجیح می دهید می توانید آن را نصب کنید .

  •   استفاده از Adblock plus

ما قصد داریم با ABP که دارای گزینه ای جهت قبول نمایش آگهی های غیر ناخوانده می باشد ، پیش برویم . همانطور که گفته شد این روش برای دستگاه های روت شده و روت نشده هم کاربردی می باشد و نصب یک برنامه ی مسدود کننده ی آگهی نیاز به اجازه ی دستگاه شما برای اجرای این برنامه از منابع ناشناخته می باشد .

مثلا در میان برنامه ها ، برای حذف تبلیغات بازی های گوگل ، برنامه ای خاص موجود است ولی ما احتیاج به برنامه ای جهت مسدود کردن تمام آگهی ها داریم ، نه فقط تبلیغات بازی های گوگل ! برای مثال مسدود کننده هایی را نصب کنید که از فایل APK شان بتوان استفاده کرد .

مراحل ارائه شده را جهت این تنظیمات دنبال کنید :

1-   به قسمت setting > application ( یا در اندرویدهای 4 و یا بالاتر قسمت Security ) در دستگاهتان که سیستم عاملش اندروید است ، بروید .

2-    به گزینه ی Unknown source مراجعه کنید .

3-    اگر این قسمت تیکدار نیست ، آن را تیکدار کنید و سپس روی تاییدیه ok ، کلیک کنید .

با انجام این تنظیمات ، دستگاه تحت سیستم عامل اندروید ، آماده ی نصب مسدود کننده ی تبلیغات شده است .

  •     نصب و تنظیم Adblock plus

1-   مرورگری را در دستگاه خود باز کنید و برنامه ی Adblock plus  را برای سیستم عامل اندروید دانلود کنید . دستگاه شما نسخه ای از این برنامه را با پسوند .apk دریافت خواهد کرد .

2-   به قسمت برنامه های دانلود شده بروید و روی برنامه ی مورد نظر کلیک کرده و آنرا نصب کنید . ( اگر فایل apk را با استفاده از file manager باز کرده اید ، گزینه ی open app manager را زده و سپس روی گزینه ی نصب کلیک نمایید . )

بیشتر بخوانید  تبلیغات کلیکی چیست؟

3-   1- برای دستگاه های روت شده : بعد از نصب ، برنامه ی Adblock plus را باز کنید . احتمالا از شما درخواست قبول برنامه را می کند . آن را تایید کرده و وارد برنامه شوید .

3-   2- برای دستگاه های روت نشده : در این حالت شما نیاز به گذر از مراحل بیشتری را جهت تنظیم دستی پراکسی برای اندرویدتان دارید . شما باید به سایت adblockplus.org رفته و دستورالعمل تنظیمات را برای اندروید دریافت و آنرا اجرا کنید .

در حال حاضر ، برنامه ی Adblock plus شروع به مسدود کردن تبلیغات خواهد کرد .

شما می توانید گزینه های بیشتری را در این برنامه ، در قسمت setting آن تنظیم کنید ، مانند لیست فیلتر آگهی ها و …

1

  •     برنامه ی Adblock plus برای مرورگر

ABP ، همچنین برای مرورگر فایرفاکس هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد . با این روش ، فقط تبلیغاتی که در کنار وب سایت ها در مرورگر نمایش داده می شود ، می تواند مسدود گردد و در سایر برنامه ها و بازی ها همچنان باقی خواهد ماند .

  •    راه اندازی برنامه ی Adblock plus برای مرورگر

1-   اگر از فایرفاکس به عنوان مرورگر در دستگاه اندروید خود استفاده نمی کنید ، آن را دانلود و سپس اجرا کنید . به قسمت افزودن add – on در فایرفاکس رفته و افزونه ی Adblock plus موجود را نصب کنید .

2-    سپس مرورگر فایرفاکس را ببندید و دوباره آن را باز کنید و از مرورگر بدون تبلیغ لذت ببرید .

شما می توانید گزینه های بیشتری را با رفتن به menu > adblock plus تنظیم کنید و آن ها را به میل خود تغییر دهید .

2)مسدود کردن نمایش تبلیغات با استفاده از فایل ” Hosts

در این روش با استفاده از فایل ” Hosts ” تمامی تبلیغات در دستگاه تحت سیستم اندروید مسدود می شود که شامل تبلیغات روی برنامه ها و بازی ها هم می شود .

قابل ذکر است که از این روش تنها برای دستگاه های روت شده می توان استفاده کرد .

  •     فایل ” Hosts ” چیست؟

فایل ” hosts ” یک فایل متنی ساده است که در سیستم عامل جهت نگاشتن نام میزبان سایت ( مانند anything.com ) در آدرس IP آن می باشد . هرگاه که شما بخواهید وب سایتی را باز کنید ، سیستم عامل معمولا ابتدا فایل ” hosts ” مربوط به آدرس IP آن را می یابد . اگر جستجو با موفقیت روبرو شده باشد ، سپس IP آدرس نگاشته شده مورد استفاده قرار می گیرد . در غیر اینصورت یک درخواست جستجو به DNS ( سرویس نام دامنه ) جهت یافتن IP آدرس آن با نام سایت ، فرستاده می شود .

  •    راه اندازی فایل ” Hosts “

1-   در کامپیوتر ، به یکی از این سایت ها بروید :

Winhelp2002.mvps.org/hosts.txt

Pgl.yoyo.org

Hostfile.mine.nu/hosts

2

یک فایل متنی ساده باز خواهد شد . این صفحه ها را با نام hosts در کامپیوتر خود ذخیره کنید .

2-   با استفاده از بلوتوث یا USB ، این فایل را از کامپیوتر خود در دستگاه تحت سیستم عامل اندروید ، کپی کنید .

3-   در اندروید خود ، file manager را باز کنید و فایل hosts را در /etc یا /system/etc کپی کنید . احتمالا برای رفتن به این قسمت هم دستگاهتان از شما تاییدیه ورود می خواهد ، آنرا قبول کنید .

3

4-   نام فایل اصلی ” hosts ” را به .txt یا .bak تغییر دهید و آن را ذخیره کنید و سپس اندروید خود را reboot کرده و از اندرویدی بدون تبلیغات لذت ببرید .

مفید بود؟

4/5 - (10 امتیاز)

نظرات در مورد : حذف تبلیغات در نرم افزارها ، بازی ها و مرورگرهای اندروید

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با درود و خسته نباشید دمت گرم خیلی واضح و ساده توضیح دادی و به مردم که از این تبلیغ که اسمشو بذاریم آزار ذهن خلاص‌کردی واقعا مطلب مفید و بسیار ارزنده ای بود این عوضی های‌ فقط منفعت طلب و خودخواه زالو تو جیب ملت همکه کامنت گذاشتن بگم ما پشتتیم هر گ و ه ی نخوردی بخور که سرشم نمیتونی بخوری‌حالا که میخوای از تبلیغ نون بخوری باید روان بقیه خراب بشه پس سرشو بخور از نویسنده این مطلبو جا تبلیغ

  2. عالی بود… ممنون از سایت خوبتون…
    گوشی من HTC one m9 هست اون روش بدون روت رو امتحان کردم ولی برنامه ADB متاسفانه باطری زیادی مصرف می‌کنه و گوشیمو هم داغ میکرد ولی این روش روت عالی بود… من جواب گرفتم با تشکر

  3. سلام
    خواهش میکنم این پست رو حذف کنین تو این کشور لعنتی خیلی ها دارن از این راه نون میخورن شما با این رفتارتون دارین کار دست ملت میدین و خیلی ها رو از نون خوردن میندازین
    مطمعن باشین اتفاقی واسه تبلیغات بیفته من این کار شما رو نادیده نمیگیرم و به شرافت مادرم قسم تمام سایت های ایرانی ک این پست رو گذاشتن قسم میخورم منفجرشون کنم چون دارم از این راه خرج خانوادمو میدم
    این تهدید نیست یه هشداره پست رو پاک کنین و مواظب رفتارتون باشین

  4. با سلام چند وقته موبایل HTC خریدم و توی این مدت خیلی ازش راضی هستم ولی همش از دست تبلیغات ناخواسته واقعا عذاب می کشیدم ، تا اینکه با زدن سرچ توی گوگل به این سایت رسیدم ، من روش ad block رو امتحان نکردم ، روش دوم رو امتحان کردم یعنی از سایت Winhelp2002.mvps.org/hosts.txt فایل hosts رو درست کردم و ریختمش داخل پوشه root/etc و نتیجه بسیار مطلوبی ازش گرفتم ، ممنونم از راهنماییتون .

  5. با سلام و تشکر بسیار.وظیفه خودم دونستم که وقتی شما وقت گذاشتید و دوراه عالی رو معرفی کردید در زمینه حذف تبلیغ ها،به عنوان کم ترین کار تشکر کنم و عرض کنم که بنده راه دوم رو امتحان کردم و خوشبختانه موفقیت آمیزبود.باز هم متشکرم از ارایه این مطلب مفید.
    با تشکر.