جنجال بی پایان بین گوگل و اوراکل

جنجال بی پایان بین گوگل و اوراکل

یک قاضی آمریکایی در روز پنج شنبه گفت که مبارزه حقوقی طولانی مدت شرکت اراکل با گوگل بر سر سیستم عامل اندروید، به احتمال زیاد تا اواسط سال 2016 در محاکمه ی دیگری ادامه پیدا نخواهد کرد.
این پرونده که در حال حاضر به دقت در حال بررسی ست شامل این است قانون کپی رایت تا چه حد از زبان برنامه نویسی جاوا حمایت میکند. این همان زبانی ست که گوگل برای طراحی سیستم عامل خود از آن استفاده کرده است. اورکال خواهان گرفتن حق امتیاز گوگل به خاطر استفاده از زبان جاوا ست اما گوگل از پرداخت هر گونه هزینه ای بابت استفاده از زبان جاوا سر باز میزند.

ماه گذشته، دادگاه عالی آمریکا تصمیم گرفت محاکمه را به نفع گوگل به پایان برساند و پرونده را برای اجرای باقی پروسه به دادگاه فدرال سانفرانسیسکو فرستاد. در سال 2012، هيئت منصفه متوجه شد که گوگل حق کپی رایت شرکت اوراکل را نقض کرده است، اما با دفاع گوگل مبنی بر این که این موضوع صرفا یک استفاده بیطرفانه از این زبان بوده به بن بست رسید.
در دادگاه روز پنج شنبه، قاضی آمریکایی، ویلیام السوپ گفت باید قبل از شروع دادگاهی دیگر، یک سری از مسائل قانونی روی استفاده بی طرفانه و خسارات این پرونده حل شود.

اورکال در دادگاه به این نکته اشاره کرد که نسبت به اولین دادگاه تشکیل شده، به دلیل افزایش بی سابقه جایگاه اندروید در بازار، سهام شرکت گوگل فقط در حال افزایش بوده است.سیستم عامل گوگل با نام اندروید پر فروش ترین پلت فرم گوشی های همراه در دنیاست. اورکال 5 سال است که از گوگل شکایت کرده و به دنبال غرامت 1 میلیارد دلاری برای حق کپی رایت خود است.
دو روز پنج شنبه ، قاضی دادگاه، السوپ گفت که احتمال دارد که تا بهر یال آینده دادگاه دیگری نیز برای ادامه این دعوا تشکل شود. او همچنین از طرفین دعوا پرسید که آیا میانجی گری به کمپانی ها کمکی برای حل این موضوع خواهد کرد. وکیل گوگل، رابرت ون نست، گفت که فکر میکند میانجی گری انتخاب عاقلانه ای نیست و میخواهد این موضوع را با حکم قاطع دادگاه تمام کند.

با این حال السوپ به کمپانی ها دستور داد که از میانجی گر کمک بگیرند، چه خوششان بیاید و چه نه!

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  سری پیکسل 8 یک قابلیت جدید دستیار مجازی دریافت می کند

نظرات در مورد : جنجال بی پایان بین گوگل و اوراکل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *