تکنولوژی محاسباتی واتسون کمپانی IBM ژاپنی یاد میگیرد

تکنولوژی محاسباتی واتسون کمپانی IBM ژاپنی یاد میگیرد

تکنولوژی محاسباتی فوق هوشمند IBM، واتسون، که به دسته بندی و مرتب سازی حجم بالایی از اطلاعات کمک کرده است، حالا در حال یادگیری زبان ژاپنی ست.
IBM Watson، بخشی از کمپانی تکنولوژی و مشاوره آمریکایی، پنچ شنبه اعلام کرد که در ماه اکتبر، کار با کمپانی روباتیکی و مخابراتی ژاپنی، SoftbankCorp.، را برای به اشتراک گذاری واتسون با دانشگاه ها و آموزشگاه ها در ژاپن برای اپلیکیشن های مصرفی متنوعی آغاز خواهد کرد.
معاون ارشد واتسون، مایک رودین به خبرنگاران گفت که واتسون، یک تکنولوژی بر مبنای فضای مجازی، ابزار تاثیر گذاری برای رسیده که به حجم بالایی از اطلاعات نا مرتب مانند تست های کلینیک، اطلاعات مربوط به دارو ها و مقررات در زمینه ای قانونی است.
او گفت، از آن جایی که میزان این اطلاعات به شدت افزایش یافته است و به طور مداوم نیز به روز رسانی میشود، انسان نمیتواند امیدی به مرتب سازی آن ها داشته باشد.
این جا جایی ست که واتسون میتواند کمک کند.
واتسون در آموزش نیز تاثیر خود را نشان داده است، مثلا برای کلاس های آنلاین و مشاوره دادن به معلم ها. همچنین میتواند به شما در انتخاب برنامه سفر مناسب و گزینه های موجود در هتل ها و پرواز ها کمک میکند.
یک نمونه از این همکاری جدید با ژاپن، همکاری با دانشگاه توکیو است که از فن آوری تجزیه و تحلیل ژنومی ولتسون آی.بی.ام ، یک سیستم محاسباتی ادراکی، برای کشف گزینه های جدید برای درمان سرطان بر اساس جهش ژنتیکی استفاده میکند. این برای اولین بار است که سازمانی خارج از آمریکای شمالی از فن آوری تجزیه و تحلیل ژنومی استفاده میکند.
واتسون در حال حاضر به زبان های انگلیسی، اسپانیای، فرانسوی، پرتقالی مسلط است و قرار است عربی نیز یاد بگیرد.
مشتریان آی.بی.ام در ژاپن اکثرا مشتریان تجاری بوده اند. Softbank که در زمینه مخابرات نیز فعالیت میکند، به خاطر این انتخاب شده است تا امکان دسترسی به تازه کار ها و مصرف کنندگان را فراهم کند.
این کمپانی ویدیویی رامنتشر کرد که در آن روبات های Softbank در مغازه الکترونیکی ژاپن، مسئول فروش بودند.
Pepper دوربین و حسگر و سیستم تشخیص صدا دارد تا بتواند بهتر با مردم ارتباط برقرار کند. در این ویدیو، وقتی خریدار پرسید “چه چیزی راجع به تلوزیون های 4K خوب است؟”، Pepper از واتسون استفاده کرد و در داده های خود به دنبال مزایای تلوزیون گشت.
رودین گفت که دنیا در حال گذر از انقلاب اطلاعاتی ست و پر از داده های کامپیوتر های تازه تولید شده و همچنین اطلاعات از شبکه های اجتماعی شامل ودیو هاست و همچنین اطلاعاتی از دستگاه ها و حسگر های متصل به اینترنت.
او گفت، ابزار کنونی ما قادر به رسیدگی به تمام این اطلاعات نیستند و با اشاره به این نکته که فیلتر کردن و منطقی کردن تمام این اطلاعات کار دشواری ست گفت ” ما در میان این شلوغی به دنبال سیگنال میگردیم.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تکنولوژی محاسباتی واتسون کمپانی IBM ژاپنی یاد میگیرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *