تکنولوژی سه بعدی جدید مایکروسافت بینایی را برای نابینایان به ارمغان می آورد

زمانی مایکروسافت تنها در تولید محصولات نرم افزاری شامل ویندوز و آفیس و… مشغول بود و دایره فعالیت های مشخصی داشت .البته ناگفته نماند که از همین راه هم به غولی عظیم الجثه تبدیل شد و بیل گیتس را به ثروتی شگفت رساند.اما امروزه در پروژه های بزرگی سرمایه گزاری و به عنوان یک پیشرو در ارائه تکنولوژی های جدید عمل کرده و در مدرن شدن جهان نقشی به سزایی را ایفا می کند.حال این شرکت پروژه جدیدی را شروع کرده که نابینایان یا کم بینایان به کمک فناوری “جی پی اس” و گوشی های هوشمند می توانند بدون نیاز به شخصی دیگر از خیابان عبور کنند.

مایکروسافت همیشه نگاه خاصی به اقشار خاص دارد که از جمله افراد خاص جوامع مختلف می توان نابینایان یا کم بینایان را نام برد. پروژه جدید مایکروسافت Cities Unlocked بوده که پروژه بسیار بزرگ برای کمک به نابینایان محسوب می شود. با استفاده از این فناوری که به راهنمای صوتی نیز تجهیز شده، نابینایان یا کم بینایان نه تنها می توانند مقصد مورد نظر خود را پیدا کنند بلکه می توانند درکی ساده از محیط و موقعیت خود نیز داشته باشند.مثلا وقتی شخص این هدفون را روی سر خود قرار داده و صدایی را می شنود، این فناوری صدایی را با نام و میزان فاصله تا ساختمانی که از آنجا صدا شنیده می شود اعلام می کند. در نتیجه، نابینایان یا کم بینایان با استفاده از این فناوری می توانند موقعیت و همینطور فاصله خود تا ساختمانی که از آنجا صدا شنیده می شود را شناسایی کنند.این فناوری همچنین می تواند در هنگام عبور از زیرداربست های ساختمانی یا همینطور دریافت اطلاعات مربوط به عبور از خیابان یا تردد ماشین ها به کاربر هشدار دهد.

برای بهره بردن از این ویژگی ها کاربر باید هدفونی که توسط کمپانی GN Store Nord طراحی شده و مجهز به شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و همینطور چندین اسپیکر در دو طرفش می باشد را روی سر خود قرار دهند.این دستگاه در واقع گوش شخص است که به کاربرانش اجازه می دهد قادر به تشخیص یا جهت صدا باشند.یک ریموت بلوتوثی نیز در کنار این محصول ارائه می شود که کاربران با فشار دادن دکمه orientate می توانند از موقعیت مکانی که در آن حضور دارند،مطلع شوند.

منبع : مهر

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تکنولوژی سه بعدی جدید مایکروسافت بینایی را برای نابینایان به ارمغان می آورد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *