تکنولوژی ساخت جنگ ( قسمت دوم )

هواگرد بدون سرنشین

n00068425-bهواپیما های بدون سر نشین هم برای استفاده غیر نظامی و هم نظامی استفاده می شود خصوصا برای عملیات های ترور در جنگ اگرچه ساخت این روبات های بدون سرنشین به یک قرن پیش برمی گردد.

Elmer Sperry و Peter Hewitt اولین ربات بدون سرنشین را در سال 1917 اختراع کرد.این ربات کوچک بدون کنترل پردازش و فقط با یک گردش نما و یک ارتفاع سنج برای تایین ارتفاع ساخته شد. ولی این آخر کار نبود و به این پروژه توجه زیادی شد و شرکت های آمریکایی شروع به تولید آن کردند و در جنگ جهانی اول نیز از این ربات ها استفاده زیادی شد.

سونوگرافی

phoca_thumb_l_2900-plusدر جنگ جهانی اول بریتانیا به این فکر افتاد تا دستگاهی اختراع کند تا اجسام ساکن و در حال حرکت روی آب را برسی کند.

این دستگاه با اسم تجاری ASDIC توسعه یافت ولی دیگر برای جنگ جهانی اول کمی دیر شده بود…اندکی بعد تکنولوژی قوی تری وارد شد به اسم WWII که بسیار دقیق تر از قبلی بود که بعد ها بر علیه ناوگان آلمان ها مورد استفاده قرار گرفت.

سوخت های ترکیبی

500afe7c97bdf57e26bb344fcd0d73b2تکنولوژی سوخت مایع از ذغال سنگ منشا گرفته و اولین بار توسط یک شیمیدان آلمانی به نام Friedrich Bergius  در سال 1913 ساخته شد و در طول جنگ جهانی دوم آلمان ها از این نوع سوخت برای هواپیما ها استفاده می کردند.

رادیو

old-radio-table-book-glassesرادیو ها در اوایل جنگ جهانی اول بسیار بزرگ و غیر قابل حمل بودند که طی مرور زمان نمونه های دیگری از رادیو که قابل حمل و دارای کیفیت صدای بهتری بود عرضه شد.در اواخر جنگ رادیو هایی برای عموم مردم ساخته شد و در جهان پخش شد.

جراحی پلاستیک

Facial Plastic Surgery, Blepharoplasty. (Photo by: BSIP/UIG via Getty Images)

فرودگاه مدرن

PIREUS, GREECE - 2015/09/09: An Airbus A320 of Aegean airlines passes over the spectators during the pre-show for the Athens Flying Week airshow at the Palaio Faliro. (Photo by George Panagakis/Pacific Press/LightRocket via Getty Images)

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تکنولوژی ساخت جنگ ( قسمت دوم )

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *