تلفن همراهتان را با راکتور هیدروژنی شارژ کنید

شارژر راکتور هیدروژنی

 راکتور هیدروژنی

اگر از پریز برق دور هستید و هیچ امکانی برای دسترسی به برق ندارید نگران نباشید یک گروه تحقیقاتی یک شارژر پرتابل طراحی کرده اند که قابلیت حمل دارد. این شارژر ها نیازی به اتصال به برق ندارد و می تواند خود به کمک هیدروژن باتری های موبایل شما را شارژ نماید. راکتور هیدروژن  با استفاده از فناوری سلول سوختی هیدروژن برق شما را برطرف می کند. این کار نیاز به یک پریز برق بهم ندارد ، از این فناوری می توان در سفرهای طولانی کمپینگ، مواقع رخ دادن زلزله و در شرایط اورژانسی استفاده کرد.

این راکتور ساخته شده از سلول سوختی 100 دلار قیمت دارد .این گجت با ارزش یکی از ابزار ضروری برای اعضای کمپ و کوهنوردی است. این دستگاه نسبت به نمونه های دیگر علاوه بر زیبایی ، تفاوت های کاربردی زیادی نسبت به نمونه های دیگر دارد.

شارژر های سلول سوختی متفاوتی در بازار موجود است برخی از هیدروژن به عنوان منبع اصلی سوخت وبرخی از منابع مختلف استفاده می کنند. Dynario نام شارژر توشیبا شرکت توشیبا است که ارزشش 300 دلار است که برای تامین برق مورد نیاز از متانول مایع برای شارژ دستگاه استفاده می کند. یا شرکت لیلیپوت هم در طراحی مشابه به عنوان راکتور، از کارتریج های بوتان به عنوان منبع سوخت استفاده می نماید.

شارژر هیدروژنی

این رآکتور به اندازه واکمن است که با استفاده از هسته های هیدروژن که انرژی الکتریکی در هر یک از آنها انباشته می شود. هسته هیدروژن توانایی این را دارد که در 1،000 چرخه شارژ گردد. هنگامی که 1000بار اتفاق افتاد این دستگاه قابل بازیابی است.

در یک هسته هیدروژن ، سلول سوخت داخلی راکتور با استفاده از یک کاتالیزور پلاتین جدا کننده یونهای هیدروژن با بار مثبت از بار منفی الکترونهای آن میباشد. الکترونها از طریق یک مدار روت شده اند. یونهای هیدروژن از طریق یک غشای الکترولیت به ضرب گلوله از بین می روند ، جایی که آنها با اکسیژن را از هوا به ایجاد بخار آب ترکیب شده است.

گاز هیدروژن فشرده و هیدروژن مایع هر دو بسیار ناپایدار و خطرناک است، اما Brunton ادعا می کند هیدروژن ذخیره شده در هسته های قابل شارژ بسیار امن تر است زیرا آن را به عنوان یک هیدرید پایدار تر ذخیره می شود. همانطور که گفته شد، راکتور و هسته های هیدروژن آن مجموعه خود را از نیازهای ایمنی: این راکتور فقط برای تایید حمل توشه در هواپیما، بیش از دو سلول هیدروژن هسته ای امکان پذیر در خود حمل توشه، و شما بایداین دستگا را در دمای زیر 120 درجه فارنهایت نگهداری کنید.

منتظر باشید بزودی این راکتور های هیدروژنی رو در بازار مشاهده خواهید کرد. اگر این محصول رو در بازار مشاهده کنید خریداری خواهید کرد؟

منبع wired

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تلفن همراهتان را با راکتور هیدروژنی شارژ کنید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. هادی داداش دستت درد نکنه بخاطر مطلب مفیدی که قرار دادی. خیلی محصول جالب و خوبی است اگر در بازار ایران بتوان پیداش کرد حتما خریدشو به داداشم بدلیل علاقه شدیدش به کوهنوردی پیشنهاد خواهم کرد.