بلند کردن وزنه از زوال عقلی در سالمندی پیشگیری می کند

مطالعات نشان داده است “بلند کردن وزنه” شما را باهوش تر می کند.

یک مطالعه جدید درباره افرادی که از نشانه های اولیه زوال عقلی رنج می برند نشان داده است بلند کردن وزنه به طور منظم می تواند شما را هوشمندتر کند.

به منظور این مطالعه، از گروه افراد در سنین 55 تا 86 دارای اختلال خفیف شناختی – پیشرو از بیماری آلزایمر – خواسته شد با بلند کردن وزنه و آزمودن مغز به صورت ترکیبی مورد آزمایش و بررسی قرار گیرند.

محققان گفته اند میان افزایش قدرت و عملکرد بهتر مغز یک ارتباط علیتی یافتند. و بر این اساس آن ها توصیه کردند مردم وزنه های سنگین تر بلند کنند تا در سنین سالخوردگی سالم تر شوند.

در حال حاضر انتظار می رود تا سال 2050 135 میلیون نفر به زوال عقل دچار شوند.

این تحقیق که در مجله انجمن طب سالمندان آمریکا منتشر شد، آخرین مطالعه در حوزه رشد بدن می باشد که می گوید سلامت بدن در پیوند با سلامت مغز است.

همان تیم در تحقیق مذکور با بررسی و آزمایش به نتیجه رسیده بودند (در سال 2014): شرکت کنندگانی که وزنه بلند کرده بودند به طور قابل توجهی نسبت به شرکت کنندگانی که وزنه بلند نکرده بودند، بهبود یافتند.

دکتر Yorgy Mavras، محقق دانشگاه سیدنی، گفت: “آنچه ما در این مطالعه متوجه شدیم این است که بهبود عملکرد شناخت مرتبط با افزایش قدرت عضلانی می باشد. افراد قوی تر سود بیشتری برای مغزشان می برند.”

دکتر Mavras اضافه کرد: “با توجه به آزمایشات انجام شده در تحقیق و اسکن های MRI، اگر افراد تمرینات مقاومتی همچون وزنه برداری انجام دهند، احتمال آن که به “جمعیت سالمند سالم” برسیم بیشتر است.”

“کلید رسیدن به سن سالم سالمندی آن است که شما حداقل دوبار در هفته وزنه بلند کنید تا بیشترین استفاده را از عضلاتتان ببرید. سپس نسبت به همین پیوند شما حداکثر سود به نفع مغزتان را هم برده اید.”

پروفسور Maria Fiatarone Singh، متخصص امراض پیری در دانشگاه سیدنی، این ارتباط میان مغز و عضلات را تایید کرد و گفت: “افزایش قدرت عضلانی به طور مستقیم با افزایش اندازه مغز مرتبط است. علاوه بر آن، ما قصد داریم با پیدا کردن راهی میان قدرت عضلانی، رشد مغز و عملکرد شناختی از زوال عقلی توسط ورزش پیشگیری کنیم.”

دکتر James Pickett، رئیس تحقیقات در انجمن آلزایمر، گفت: “تحقیقات جدید مبنی بر چگونگی تاثیر مثبت ورزش های فیزیکی بر روی مغز سالمندان آغاز شده است. با این حال، ما می دانیم بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقلی ورزش منظم، منع سیگار و داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.”

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بلند کردن وزنه از زوال عقلی در سالمندی پیشگیری می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *