برنامه غذایی هفتگی پیشنهادی با ۲۰۰۰ کالری برای دیابتی ها

0

گاهی اوقات به دلیل مشغله های زیاد روزمره فراموش می کنیم چه چیزهایی را باید مصرف کنیم و چه چیزهایی را نباید مصرف کنیم. گاهی اوقات یادمان می رود چه غذاهایی سالم هستند. شاید اصلا به همین دلیل های نسبتا کوچک است که روز به روز تعداد افراد چاق مبتلا به دیابت بیشتر می شوند. اخیرا مخارج این بیماری به قدری زیاد شده که بیشتر به فکر پیشگیری در برابرشان هستیم. ما در این مقاله می خواهیم به دیابتی های عزیز یک برنامه غذایی هفتگی با ۲۰۰۰ کالری پیشنهاد بدهیم.

دوشنبه

صبحانه: ماست با انواع توت ها، آجیل و دانه ها (۱۰۰ گرم ماست کم چرب، یک مشت از انواع توت، ۱ قاشق غذاخوری دانه های مخلوط، ۲تا آجیل برزیلی)

ناهار: ماهی سالمون دودی، پنیر خامه ای کم چرب، ساندویچ اسفناج با نان سویا و یک مشت گوجه فرنگی گیلاسی

شام: سیب زمینی شیرین، اسفناج و دال عدس (۱۰۰ گرم عدس قرمز یا دال عدس با سیب زمینی شیرین ممکن است برای ناهار فردای آن روز هم کافی باشد.)

سه شنبه

5

صبحانه: فرنی موز (۳ قاشق غذاخوری جو دو سر، شیر نیم چرب، ۱/۲ موز قطعه شده، ۲تا آجیل برزیلی)

ناهار: سیب زمینی شیرین، اسفناج و دال عدس (باقی مانده دیشب)

شام: سالمون پیچیده با ژامبون (فیله ماهی کوچک و دو ورق ژامبون) با مارچوبه و ۴ قاشق غذاخوری سس پستو، ۸۰ml خامه و چندتا سیب زمینی

چهارشنبه

9

صبحانه: املت تخم مرغ با ماهی سالمون دودی و آواکادو همراه با نان تست سویا

ناهار: سوپ گوجه فرنگی خانگی یا آماده (یک مشت عدس قرمز یا لوبیا چشم بلبلی یا یک مشت اسفناج برای افزایش ارزش غذایی)

شام: واگاماها چا هان (۲ ران مرغ کوچک، ۴ شاه میگو، یک تخم مرغ و برنج باقیمانده برای ناهار فردا مصرف شود)

پنج شنبه

6

صبحانه: بیرچر موسلی (۳ قاشق غذاخوری جو دو سر، ۱ قاشق غذاخوری کشمش، سیب رنده شده، آب سیب و ۲ قاشق غذاخوری ماست طبیعی)

ناهار: باقیمانده واگاماها چا هان دیشب

شام: فریتاتا کبابی (۱ پیاز بزرگ، ۳۰۰ گرم گوجه فرنگی گیلاسی، ۱۰۰ گرم اسفناج، ریحان، ۱۰۰ گرم پنیر ریکوتا، ۶ تخم مرغ به همراه سالاد و اسفناج باقیمانده برای ناهار فردا مصرف شود)

جمعه

11

صبحانه: ماست با انواع توت ها، آجیل و دانه ها

ناهار: باقیمانده شام دیشب

شام: تیلاپیای تند با لوبیا سبز و پوره سیب زمینی شیرین

شما می توانید جذاب ترین اخبار و مقالات دنیای تکنولوژی را در کانال تلگرام زوم تک دنبال کنید. برای عضویت در این کانال، اینجا کلیک کنید.

هیچ نظری یافت نشد

ارسال نظر

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.