بررسی لومیا 940 و 940XL

امروزه گوشی های نوکیا در بازار طرفداران خاص خود را دارند به طوری که گوشی های هوشمند این شرکت در دو سال اخیر توانسته اند رکورد فروش خود را حتی به بالاتر از گوشی های شرکت تایوانی HTC برسانند. نوکیا که با سابقه ترین برند جهان به شمار می رود در زمینه طراحی و ساخت اسمارتفون های قدرتمند توانایی های لازم خود را به جهانیان اثبات کرده است.

در این پست می خواهیم دو گوشی جدید نوکیا با نام های 940 و 940XL را برای شما بررسی نماییم تا با این دو گوشی جدید که حتی قیمتی بالاتر از گلکسی اس 6 و آیفون 6 را دارند بیشتر آشنا شوید.

همچنین شایان ذکر است که به گفته ماکروسافت علت گرانی این گوشی نسبت به سایر رقبای خود بدنه پلی کربناتی و سنسور هایی است که برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

نوکیا لومیا 940 :

لومیا 940 ماکروسافت صفحه نمایشی به بزرگی 5.2 اینچ خواهد داشت که این LED رزولوشونی با قدرت 1080 در 1920 را به ارمغان می آورد. همچنین بدنه بسیار مستحکم پلی کربناتی و سنسور تشخیص چهره این گوشی بر زیبایی های آن افزوده است.

940 دارای پردازنده (CPU) بسیار قدرتمند از نوع اسنپدراگون 808 بوده که در کنار رم 3 گیگابایتی می تواند بهترین و با گرافیک ترین برنامه ها و بازی های سنگین را بریتان به اجرا در آورد. حافظه داخلی این گوشی نیز 32 گیگ بوده که در صورت نیاز می توانید از درگاه مربوطه میزان آن را افزایش دهید.

این گوشی قدرتمند دارای یک دوربین 20 مگاپیکسلی QHD با قابلیت ذخیره فیلم ها در کیفیت QHD , 4K و همچنین نرخ 30 فریم بر ثانیه می باشد. یک دوربین 5 مگاپیکسلی ثانویه هم برای کار های سلفی برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

نوکیا لومیا 940XL :

این گوشی در بسیاری موارد شبیه 940 معمولی می باشد به جز موارد ذیل :

صفحه نمایش ۵/۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ با تراکم پیکسلی 550 پیکسل در اینچ . اسنپدراگون 810  که در 940 اسنپدراگون 808 در نظر گرفته شده بود.

نکته حائز اهمیتی که این گوشی محبوب را با سایر گوشی های موجود در بازار متفاوت تر ساخته است ، سنسور تشخیص چشمی ( تشخیص چهره و چشم) است که در جلوی گوشی تعبیه گردیده است. به گفته شرکت ماکروسافت این گوشی می تواند در برابر بزرگترین هکر ها هم مقاومت نماید.

بیشتر بخوانید  گوشی نوکیا 105 4G معرفی شد

جمع بندی :

اگر از خواهان گوشی های ویندوز فونی هستید و دوستدارید دنیای گجت های اسمارت را نوع دیگری ببینید پیشنهاد ما به شما نوکیا 940 می باشد. این گوشی در شهریور ماه در معرفی خواهد شد که انتظار می رود تا مهر ماه به بازار ایران وارد شود.

از میان آیفون 6اس ، گلکسی نوت 5 و لومیا 940 کدام یک را برای خرید ترجیح می دهید؟ 

منبع : Phone arena
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی لومیا 940 و 940XL

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *