برتری آیپد ایر نسبت به آیپد 4

[schema type=”review” name=”برتری آیپد ایر نسبت به آیپد 4″ description=”دستگاه هوشمند آیپد ایر نسبت به آیپد 4 برتری زیادی دارد ، و طرفداران آیپد ایر بسیار بیشتر از طرفدران نسل قبلی آیپد اپل است.” ]

شرکت اپل چندی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی خبر از یک تبلت منحصر به فرد و استثنایی خود یعنی آیپد ایر خبر داد. البته این شرکت قبل از ارائه ی این تبلت ، آیپد 4 را ارائه و روانه ی بازار کرده بود. که این تبلت هم (آیپد4) مانند تبلت های نسل پیشین خود کمی تکراری به نظر میرسید. هم از لحاظ سخت افزار و هم از لحاظ نرم افزار. و این عمر یعنی کاهش خرید باعث گردید تا اپل به فکر ساخت تبلتی متفاوت بیفتد. که با نسل پیشین های خود متفاوت باشد. یعنی آیپد ایر. حال ما در این پست می خواهیم برتری و امکانات جدید در آیپد ایر را نسبت مدل قبلی اش یعنی آیپد 4 بررسی کنیم. پس تا پایان مطلب با زوم تک همراه باشید.

برتری آیپد ایر نسبت به آیپد 4
برتری آیپد ایر نسبت به آیپد 4

اول از همه در مقایسه ی این تبلت های قدرتمند به نمای ظاهری و نمای فیزیکی این دستگاه می پردازیم. ایپد ایر در نگاهی ظاهری و بدون عمق تقریبا مشابه نمونه ی قبلی اش یعنی آیپد 4 می باشد. اما بعد از بررسی کامل و نگاه عمیق در میابیم که در ساخت این دستگاه شرکت اپل نهایت توانایی خود را به کار برده و این تبلت قدرتمند را باریکتر در عین حال سبکتر نبز ساخته است. و گوشه های این تبلت نیز کمی خمیده تر گردیده اند.

اما از لحاظ سخت افزار و نرم افزار این دستگاه تقریبا امکاناتی برابر آیپد 4 را دارا می باشد. اما به جز چند نکته ی کوچک:

آیپد 4 مچهز به یک پردازنده (سی پی یو ) با پردازشگر نسل 7 یعنی A7 می باشد. این در حالی است که در آیپد 4 این پردازشگر Dual-core A6X بود. در رنگبندی هم در تبلت آیپد 4 دو مدل سفید و مشکی موچود بود ولی در آیپد ایر دو مدل سیلور و نقره ای ارائه گردیده اند. در بقیه قسمت ها این دو تبلت کاملا مشابه هم بوده و امکاناتی برابر با هم دارند. قیمت این دو تبلت هم در شرایط سخت افزاری یکسان با هم برابر می باشند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آموزش استفاده از برنامه Hotspot در آیپد مینی و ایر

نظرات در مورد : برتری آیپد ایر نسبت به آیپد 4

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *