با استفاده از این نرم‌افزار، رانندگی امن‌تری داشته باشید

بسیاری از خودروهای گران قیمت و پیشرفته امروزی از تکنولوژی‌هایی بهره می‌برند که اگر خودرو در وضعیت غیر امنی قرار داشته باشد، به راننده هشدار داده و یا خود با در دست گرفتن کنترل خودرو اقدام به هدایت خودرو می‌کنند. اما خودروهایی که مجهز به این تکنولوژی‌های پیچیده و جدید نیستند در این مواقع چه کنند؟ برای حل این مشکل، گروهی از محققین دپارتمان الکترونیک دانشگاه آلکالای اسپانیا برنامه‌ای را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده‌اند که تقریبا همان کار فناوری‌های خودروهای هوشمند را برای شما انجام می‌دهد.
این برنامه که با نام DriveSafe شناخته می‌شود، نیازمند این می‌باشد که گوشی هوشمند توسط قابی بر روی شیشه جلویی خودرو نصب شود تا بتواند شرایط را تحت نظر قرارد داده، شرایط غیر امن را تشخیص دهد تا به سرعت به راننده هشدار دهد.
با استفاده از شتاب سنج گوشی، جی پی اس و دوربین عقب و سرویس‌های نقشه آنلاین، این نرم افزار بر شتاب، ترمز، فرمان، مکان خودرو در جاده و خط‌های آن، نحوه تغییر مکان خودرو توسط راننده در بین خط‌ها، سرعت خودرو (با توجه به حد مجاز سرعت خودرو که از سرویس‌های نقشه آنلاین بدست می‌آید) و خودروهایی که در جلوی این خودرو قرار دارند، نظارت می‌کند.
این نرم افزار هنگام تشخیص موقعیت خطرناک برای خودرو و یا هنگام تشخیص رانندگی غیر امن مثل سرعت غیر مجاز، پیچیدن‌های ناگهانی، حرکات زیگ‌زاگ راننده در بین خط‌ها و یا نزدیک شدن بیش از حد به خودروهای جلویی، هشدارهای صوتی و تصویری را به راننده داده و تمامی این موقیت‌ها و مکان‌ها را برای تحلیل‌های بعدی ذخیره می‌کند. علاوه براین این برنامه شیوه کلی رانندگی فرد را دسته بندی کرده و آن‌‌ها را در دسته‌هایی مثل نرمال، کسل کننده و یا خطرناک دسته بندی می‌کند.
سازندگان این برنامه در حال حاضر به دنبال شرکایی می‌باشد تا بتواند نرم افزار خود را تجاری‌سازی کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با استفاده از این نرم‌افزار، رانندگی امن‌تری داشته باشید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *