نقدی بر بازار موبایل تهران (بازار موبایل ایران)

بازار موبایل

خرید گوشی موضوعی است که بسیاری از مردم امروزه با آن درگیر هستند ، اگر شما هم به دنبال خرید یک گوشی هستید پیشنهاد میکنم تا  پایان این مقاله با ما همراه باشید ، در این مقاله بازار های موبایل ایران و تهران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازار موبایل ایران در تهران

البته شایان ذکر است در این مقاله بیشتر بازار موبایل تهران را مورد بررسی قرار خواهیم داد ، چرا که تخصصی ترین بازار های موبایل در ایران در شهر تهران قرار دارند و تمامی فروشگاه های موبایل در سراسر ایران اغلبشان اجناس خود را از بازار های تخصصی موبایل در تهران تهیه می نمایند . البته این موضوع تنها در گوشی هایی مطرح می شود که از مجرای قانونی وارد بازار موبایل ایران شده است ، چرا که در ایران گوشی های هوشمند از مجراهای غیر قانونی هم وارد بازار ایران می شوند.

خرید گوشی با گارانتی اصلی

در خرید گوشی های هوشمند حتما این نکته را در نظر داشته باشید که از خرید گوشی های هوشمند بدون گارانتی اصلی جدا خودداری نمایید خرید گوشی های هوشمند بدون گارانتی و گارانتی های فرعی و غیر اصلی در حقیقت زیر پا گذاشتن حقوق کارگران و کارمندان ایرانی (در حقیقت فرزندان این مرز و بوم) است که در شرکت های معتبر ضمانت کننده در ایران مشغول به فعالیت هستند معمولا شرکت های ضمانت کننده دستگاه های هوشمند در ایران کارخانجات مونتاژ کننده دستگاه های هوشمند در ایران هستند .

بهترین بازار موبایل ایران ( بهترین بازار موبایل در تهران )

سورس اصلی بازار موبایل در ایران در شهر تهران قرار دارد ،از مشهور ترین بازارهای موبایل در ایران می توان به سه بازار بزرگ در خیابان جمهوری تهران اشاره کرد ، بازار موبایل ایران ، بازار موبایل علاء الدین ، بازار موبایل چهار سو سه بازار اصلی موبایل در تهران به شمار می روند این سه بازار هر سه در یک مکان قرار دارند ، این سه بازار در تقاطع خیابان جمهوری و خیابان حافظ قرار دارند اولین بازار موبایل تخصصی در ایران بازار علاءالدین است که یکی از قدیمی ترین بازار های تکنولوژی در ایران به شمار می رود ، دومین بازار تخصصی موبایل در ایران بازار موبایل ایران نام دارد که پس از علاءالدین دومین بازار موبایل در ایران به شمار می رود . سومین بازار برای خرید گوشی موبایل بازار چارسو است که در سال 93 به مدار بازار های موبایل وارد شده است .

اما این سه بازار چه مزیت هایی نسبت به هم دارند .

بازار مویایل تهران ” بازار علاءالدین “

بازار علاالدین

بازار علاءالدین که سورس بسیار حرفه ای در تهران برای گوشی موبایل بحساب می آید ، اغلب اصناف این بازار موبایل با قیمت رقابتی محصولات خود را بفروش می رسانند ، اما نکته کلیدی اینجاست که اجناس بفروش رسیده در این بازار مقداری با استاندارد های فروش حرفه ای در بازار فاصله دارد ، اغلب گوشی های هوشمند در این بازار بدون گارانتی بفروش می رسد ، فروش گوشی های بدون گارانتی نشانگر وجود گوشی هایی با سورس مجراهای غیر قانونی را نشان می دهد .

فروش گوشی های رفرش در بازار علاءالدین

فروش گوشی های رفرش از دیگر مشکلاتی است که در این بازار موبایل گزارش شده است ، این موضوع تا جایی در این بازار شهرت یافته است که مدیر این بازار مشهور در یک مصاحبه اینگونه می گوید :

مدیر بازار علاءالدین در مورد گوشی های موبایل رفرشی که به جای گوشی‌ نو در این بازار فروخته می‌شود، می‌گوید: این درخواست مردم است و این گوشی‌ های هوشمند تقاضای زیادی توسط مشتریان دارند. بسیاری از گوشی‌ها که دیگر تولید نمی‌شود، در کشورهای دیگر رفرش و وارد بازار می‌شود و فروشنده به خریدار توضیح می‌دهد که این گوشی نو نیست.

بیشتر بخوانید  گوشی و تبلت خود را از کجا بخریم ؟

اما این معظل زمانی خودنمایی می کند که بسیاری از فروشندگان این گوشی ها هیچ اطلاعی را به مشتری از بابت فروش گوشی رفرش نمی دهند و براحتی گوشی دست دو و رفرش را با نام گوشی نو به دست مشتری می دهند.

این در حالی است که این بازار با حاشیه های بسیار زیادی هم قبلا رو برو بوده است ، از مشهور ترین حاشیه های این بازار تخریب مغازه های طبقه 7 و منفی 3 این بازار است که بصورت غیر قانونی بفرو رفته است . پیشنهاد میکنم اصل ماجرا را از سایت جام جم دنبال کنید.

تشخیص گوشی های رفرش از گوشی های نو

اما چگونه می توان گوشی های نو را از گوشی های رفرش تشخیص داد ! برای اینکار باید به بسته بندی آکبند گوشی حتما توجه کنید در قدم دوم برای تشخیص گوشی های رفرش از گوشی های نو می توان به جای پیچگوشتی در پیچ های پشتی گوشی اشاره کرد . همچنین اغلب گوشی های رفرش با قطعات غیر اصلی بفروش می رسد.

با این تفاسیر خرید گوشی از بازار علاءالدین مطمئنا با شک و تردید روبرو خواهد شد ، برای خرید گوشی از بازار علاءالدین حتما به مسائل مطرح شده دقت نمایید .

آدرس بازار علاءالدین : خیابان جمهوری پل حافظ

خرید از بازار موبایل تهران ” بازار موبایل ایران ”

بازار موبایل ایران

دومین بازار بسیار بزرگ برای خرید گوشی هوشمند ، بازار موبایل ایران است ، این بازار دومین بازار تخصصی گوشی موبایل در ایران به شمار می رود ، در مقابل بازار علاءالدین قد علم کردن این بازار مدرن قبل از لانچ بازار چارسو تهدیدی بسیار آشکار برای بازار سنتی موبایل بود ، این بازار تخصصی تمامی نمایندگی های موبایل در ایران را در خود جای داده است ، قبل از بازار چارسو مدرنترین بازار موبایل در ایران همین بازار موبایل ایران بود که بسیاری از خریداران حرفه ای را به سمت خود کشاند .

پس از گذشت چندین سال از فعالیت این بازار هم اکنون این بازار یکی از پرطرفدارترین بازار های موبایل در ایران می باشد که روزانه میزبان بسیاری از علاقه مندان گوشی های هوشمند در ایران است.

در خرید از این بازار حداقل خرید یک دستگاه هوشمند با گارانتی و لوازم جانبی اصلی از موضوعاتی است که مشتریان را به سمت خود جذب می نماید.

آدرس بازار موبایل ایران : خیابان حافظ بعد از تقاطع جمهوری

بازار موبایل ایران ” بازار چارسو”

بازار چارسو سومین و آخرین بازار موبایل حرفه ای در ایران به شمار می رود این بازار در سال 93 رسما به دور رقابت بازار موبایل در ایران وارد شد ، این بازار با توجه به ساختاری شیک و ترو تمیز توانست جایگاه ویژه ای را در بین خریداران بگذارد ، البته شایان ذکر است این بازار تنها یک مرکز خرید نمی باشد چرا که وجود 5 سینمای حرفه ای در این بازار توانسته علاوه بر علاقه مندان به گوشی های هوشمند ، هنرمندان و هنر دوستان را هم بسوی خود جذب نماید.

آدرس بازار چارسو : خیابان جمهوری پل حافظ

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نقدی بر بازار موبایل تهران (بازار موبایل ایران)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *