اپل به زودی تکنولوژی شارژ از راه دور را متحول خواهد کرد

شرکتهایی همچون سامسونگ اخیرا توانسته اند با فناوری شارژ بدون سیم نظر کاربران را به سوی خود جلب کنند،اما این کاربر را قادر نمیسازد تا دستگاه خود را از راه دور شارژ کند و همچنان لازم است گجت را روی سطح شارژر بی سیم قرار دهید و با وجود اینکه این فناوری قدمی رو به جلو است اما هنوز مشکل اصلی پابرجاست.
شرکتهای مختلف مدتی است سخت در حال تلاش برای رفع ان محدودیت هستند و هدف نهایی شارژ گجت از راه دور است به صورتی که کاربر ضمن این که در محیط قدم میزند و گجت خود را در دست دارد عمل شارژ شدن باتری نیز انجام شود.
کنسریوم WPC نیز در تلاش است که برد شارژ بی سیم Qi خود را از مقدار فعلی که برابر یک میلیمتر است را بهبود بخشد.
اپل نیز بیکار ننشسته و در سالهای گذشته بودجه ی بسیاری را به این پروژه اختصاص داده است و زمزمه هایی به گوش می رسد که از موفقیت اپل در آینده ی نزدیک حکایت می کند.
در حال حاضر ساعت هوشمند این شرکت به کمک داک مخصوص خود می تواند از فاصله ی چند میلیمتری شارژ شود ولی گویا اهالی کوپرتینو از “چند میلیمتر”رضایتی ندارند و مدتی است به همراه شرکتهایی آمریکایی و آسیایی در حال کار بر روی پروژه ی شارژ از راه دور می باشند.
مساله ی اصلی پیش رو آن است که با افزایش فاصله از داک شارژر قدرت شارژدهی کاهش زیادی پیدا می کند و این سبب طولانی تر شدن پروسه ی شارژ خواهد شد و این در حالی است که مدت زمان شارژ محصولات این شرکت همین حالا هم چنگی به دل نمی زند. گزارش بلومبرگ حاکی از این است که اپل فاصله ی زیادی تا حل این مشکل ندارد.
در صورت صحت ادعای بلومبرگ در آینده ی نزدیک قادر به شارژ دستگاه خود درهر نقطه از محل کار و یا خانه خواهیم بود و انتظار میرود در صورت موفقیت این پروژه اولین محصولات اپل با قابلیت شارژ از راه دور در سال 2017 به بازار عرضه شوند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  هر آن چه باید درباره آیفون 12 اپل باید بدانید

نظرات در مورد : اپل به زودی تکنولوژی شارژ از راه دور را متحول خواهد کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *