امکان جدید قابل نصب بر روی تمام خودروها/تثبیت سرعت خودرو در مسیرهای طولانی

خودرو دنا

 آپشن خودرویی با عنوان کروز به کمک رانندگان خواهد آمد تا به وسیله آن سرعت خودرو را ثابت نگه دارند .ویژگی اصلی این سیستم که توسط محققان یک شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده این است که قابلیت نصب بر روی همه خودورها را داراست.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که نمونه های خارجی کروز کنترل اکنون وجود دارند و بر روی خودروهای مدل بالا نصب می شوند که نصب این نمونه های خارجی بر روی خودروهای ایرانی مشکلاتی را به وجود می آورد که این سیستم ایرانی می تواند کاملا کاربردی و به صرفه تر باشد.

حوریه مزدارانی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان و مجری طرح «سیستم کروز کنترل خودرو»  درباره این سیستم گفته :
کروز کنترل، سیستمی است که برای آسودگی به هنگام رانندگی در مسیرهای طولانی به کار می رود. در این سیستم  امکان تثبیت سرعت خودرو در شرایط مختلف بدون استفاده از پدال گاز فراهم شده است.این آپشن این قابلیت را دارد که بر روی تمامی خودروها نصب شود.
به زبان ساده تر این سیستم کار کنترل سرعت خودرو در مسیرهای طولانی و اتوبان ها را انجام می دهد.
راحتی و آسایش به هنگام رانندگی، جلوگیری از عبور ناخودآگاه از سرعت مجاز، استفاده از محدودیت سرعت در خودروهای با دریچه گاز برقی و کاهش مصرف سوخت از مزایای کاربرد سیستم کروز کنترل در خودرو به شمار می روند.

گفتنی است اکنون این شرکت به صورت سفارشی سیستم های کروز کنترل را تولید می کند که طبق آمار تا کنون فقط به یک شرکت خودروسازی ۲۵۰ کروز کنترل را تحویل داده است. این تعداد به این خاطر بوده که بعد از خرید خودرو بر اساس تقاضای مشتری بر روی سایر اتومبیل ها این سیستم نصب شود.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی این شرکت سیستم کروز کنترل بر روی خودروهای سمند، پژو پارس، رانا، ۲۰۶، ۴۰۵، تندر ۹۰،قابل نصب است و همچنین می توان آن را در خودروهای اتوماتیک با گاز برقی نیز به کار برد.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : امکان جدید قابل نصب بر روی تمام خودروها/تثبیت سرعت خودرو در مسیرهای طولانی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *