اقداماتی که پس از مرگ می توانید با جسدتان انجام دهید

به ندرت پیش آمده انسان ها در طول زندگیشان به زمان و نحوه مرگشان فکر نکنند. اما آیا به کارهایی که پس از مرگ می توانید با جسدتان انجام دهید فکر کرده اید؟ ما در این مقاله به اقدامات شگفت آوری پرداخته ایم که می توانید پس از مرگ با جسد بازمانده تان انجام دهید.

انجماد با نیتروژن و تبدیل به کود 

pla

روند گسترده شایع غیرمعمول انجماد با نیتروژن و تبدیل به کود توسط یک کمپانی سوئدی “Promessa” انجام می گیرد که فرآیند بسیار ساده است.

انجام این فرآیند بدین صورت است که بدن (جسد) شما در نیتروژن سیال غوطه ور گردیده و منجمد می شود. پس از انجماد، با لرزش به قطعات کوچک تقسیم، به یخ خشک تبدیل و سپس به خاک سپرده می شود.

اگر یک “چرا”ی بزرگ در ذهنتان ایجاد شده باید در پاسخ عرض کنم پودر بدست آمده به کود عالی و یک مخلوط ارگانیک به منظور حداقل پیشگیری از عواقب زیست محیطی تبدیل می شود.

علیرغم آن که این فرآیند هنوز در حال کردن است اما هیچکس حاضر به انجام این کار نشده است.

غذای پرندگان

mn

تدفین در آسمان تحت عنوان “jhator” یا خیرات به پرندگان در تبت و بخش هایی از منگولیا مرسوم و رایج است. فرآیند صدقه به پرندگان نسبتا ساده است: جسد را برای تغذیه پرندگان در فضای آزاد قرار می دهند. احتمالا این راه برای افراد رمانتیک چندان شاعرانه به نظر نمی رسد.

گوی بلورین

klاین ایده مانند دیگر ایده ها مرتبط به سوزاندن جسد و نگه داشتن خاکستر آن می باشد. چرخش یادبود گوی بلورین اوایل 2015 رایج گشت و فرآیند آن بدین گونه است که از خاکستر جسد به خلق یک گوی بلورین پرداخته تا بقایای انسان جلوه گر یک کهکشان کوچک شیشه ای باشد.

الماس درخشان

jh

پس از سوزاندن جسدتان، خاکستر حاصل را به LifeGem تحویل بدهید تا آن ها به بازماندگانتان الماسی هدیه دهند که پیش از این هرگز قادر به پرداخت و خرید آن در طول زندگیتان نبوده اید. علوم پایه این فرآیند مبنی بر فشرده سازی کربن موجود در بقایای جسد است. اما نقطه ضعف این فرآیند ارزان نبودن آن است. در حال حاضر، کوچکترین گوهر درخشان حاصل با قیمت 2,490 دلار ارائه داده می شود.

آتش بازی

az

خدمات دیگری برای باز به خاطرآوریتان ارائه شده و آن “آتش بازی” می باشد. شاید تصور کنید آتش بازی به این موضوع مربوط نیست اما اگر فکر کنید بازماندگان برای بدرود گفتن با جسدتان نور انفجاری در آسمان مشاهده کرده و به دنبال آن یک صدا می شنوند، شاید جالب به نظر برسد. البته خاکستر حاصل از سوزاندن جسدتان به تنهایی هیچ قدرت انفجاری ندارد اما اگر با مواد محترقه ترکیب شود می توان یک مراسم خداحافظی حرفه ای گرفت!

سفر به فضا

paاز دیگر گزینه های تبدیل خاکستر به ایده می توان سفر به فضا را نام برد. Celestis این اقدام را برای کسانیکه به فضا علاقه مند هستند، ارائه داده است. خاکسترهای شما به عمق فضا برده خواهد شد. و آن ها بدین وسیله به گردش در آمده و هیچگاه بازنمی گردند. بهای این اقدام 12,500 دلار است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اقداماتی که پس از مرگ می توانید با جسدتان انجام دهید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *