برای امنیت بهتر سیستم عاملتان را به ویندوز 8 ارتقا دهید.

windows 8

کمپانی مایکروسافت از کاربرانش خواست تا سیستم عامل هایشان را به ویندوز 8 ارتقا دهند ، مایکروسافت اعلام کرد حتی کاربرانی که از ویندوز 8 خوششان نمی آید توصیه می کنیم برای امنیت بهتر سیستم عاملشان را به ویندوز 8 ارتقا دهند.

windows 8
windows 8

براساس آخرین گزارش منتشر شده از طرف گروه تحقیقات امنیتی مایکروسافت ، کامپیوتر هایی که از سیستم عامل XP استفاده می کنند نسبت به کابران ویندوز 8  شش برابر بیشتر در برابر خطرات امنیتی آسیب پذیر ترند. براساس این گزارش سیستم عامل ویندوز XP در برابر حملات امنتیتی مدرن قادر به مقابله نمی باشد ، در حالی که حفره های امنتیتی موجود در ویندوز های قبلی در ویندوز 8 کاملا رفع شده است ، وجود حفره های امنیتی باعث می شود هکر ها و بد افزار ها براحتی به کامپیوتر شما حمله کرده و اطلاعات شما را از بین ببرند.

مدیر ارشد امنیتی مایکروسافت می گوید : تروجان های ایجاد شده در عصر حاضر ، قادرند در مدت زمان اندکی سیستم عامل های قبلی شرکت مایکروسافت را از پا در آورند ، بهترین راهکار برای محافظت از اطلاعات دربرابر خطرات امنتیتی مدرن استفاده از آخرین سیستم عامل ارائه شده از طرف این شرکت است ، چرا که در این سیستم عامل کلیه حفره های امنتیتی موجو در سیستم های عامل قبلی برطرف شده اند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد تا بهار سال آینده پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز XP متوقف خواهد شد ، با وجود اینکه این سیستم عامل 21 درصد بازار فروش سیستم عامل را شامل می شود ، پشتیبانی از آن تا بهار سال آینده متوقف خواهد شد ، لذا کاربران این سیستم عامل باید تا بهار سال آینده سیستم عامل های خود را به ویندوز 8 ارتقا دهند.

این درخواست تنها کاربران XP  را شامل نمی شود ، مایکروسافت در این گزارش حتی به کاربران سیستم عامل ویندوز 7 نیزتوصیه کرد سیستم عاملشان را به ویندوز 8 ارتقا دهند. چرا که عملکرد 8 در برابر 7 در برابر تهدید های امنیتی بهتر است.

ویندوز 8 به همراه نرم افزار امنیتی ارائه شده است. مایکروسافت با بهبود نرم افزار امنیتی ویندوز دیفندر ، یک نسخه کاملا امنتیتی در برابر ویروس ها را به کاربرانش ارائه کرده است ، که این عامل یکی از دلایل پرفروش بودن این سیستم عامل بود.

بیشتر بخوانید  اضافه کردن میانبرهای ویندوز در قسمت "My Computer"

شما از کدام سیستم عامل استفاده می کنید؟ و کدام رو ترجیح میدهید؟

منبع PcWorld

[divider]

نسخه نهایی ویندوز 8
نسخه نهایی ویندوز 8
نسخه نهایی ویندوز 8.1
نسخه نهایی ویندوز 8.1
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : برای امنیت بهتر سیستم عاملتان را به ویندوز 8 ارتقا دهید.

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دوستان بالاخره با آزمایش و خطاهای بسیار علتش رو کشف کردم ولی راهی برا حلش نتونستم پیدا کنم
    سیستم من Lenovo G580 هستش که من ویندوز 7 و 8.1 enterprise رو به صورت همزمان روش نصب کردم(7 رو خیلی وقت پیش نصب کردم)توی ویندوز 7 کلیدای Fn و F5 بلوتوث و وایرلس رو روشن میکنن ولی توی 8.1 هیچ کلیدی نمیتونه این کارو بکنه و FnوF5 فقط حالت هواپیما رو خاموش/روشن میکنن

    من وقتی توی 7 بلوتوث و وایرلس رو روشن میکنم با FnوF5 و بعد ری استارت میکنم میرم با ویندوز 8.1 بالا میام موقع ری استارت سیستم ری استارت نمیشه(بلوتوث و وایر لس هم روشنن و خاموش هم که کنم بازم ری استارت نمیشه)

    ولی وقتی توی 7 FnوF5 رو میزنم و بلوتوث و وایرلس رو خاموش میکنم و بعد میرم با ویندوز 8.1 بالا میام(بلوتوث و وایر لس خاموشن و هیچ کاری نمیتونم بکنمشون) ولی تو این بار سیستم راحت ری استارت و شات دان میشه

    نمی دونم چرا و چگونه،دوستان نظری دارن؟

  2. یه مشکلی که داره ویندوز من ک مشکل خیلی ها هم هست (Windows 8.1 64bit enterprise) اینه که خاموشش میکنی خاموش نمیشه فقط باید با کلید پاور خاموشش کنی،دوستان میتونن کمکم کنن؟

    1. مطمئن هستم نسخه PRO رو نصب کردی!
      این نسخه pre هست (پیش تولید یا بتا)
      که به اشتباه در ایران با نام پرو شناخته میشود
      این مشکل یه باگ بزرگ هست و باعث خراب شدن سخت افزار میشود البته با نرم افزار
      Shutdown Win 8 حل میشه اما بهتره تا بهمن صبر کنی و نسخه کامل 8 رو نصب کنی تا اون موقع پیشنهاد من 7 هستش

      ورژن اصلی بهمن میاد تا اون موقع هیچ پولی بابت خرید 8 ندهید

      1. نه اینرترپرایسه آخرین نسخه است از سایت سافت گذر دانلود کردم نسخه کامل همون 25 مهر توسط مایکروسافت ارائه شد،اولش ک نصب کردم که مشکلی نداشت،با اسکایپ هم فعال کردم،بعدا نمیدونم چی شد که اینجوری شد،اصلا خاموش و ری استارت نمیشه ولی توی ویندوز 7 هیچ مشکلی ندارم،7 و 8.1 رو با هم نصب کردم

    2. این یک مشکل رایج در ویندوز هشته که اکثر بخاطر ناسازگار بودن سخت افزار ها از جمله مادربورد میباشد.

      سایت مایکروسافت برای حل این مشکل خودش اومده راه حل داده:

      باید بوت سریع یا هیبریدی را غیر فعال کنید. روش:

      غیر فعال کردن موقت هیبریدی>

      shift رو نگه دارید و روی شات دون کلیک کنید. خاموش میشه. (با نگه داشتن شیفت هیبریدی موقت غیر فعال میشه و اگه روی شات دون کلیک کنید خاموش میشه)
      و راه دوم برای همین کار در منوی استارت عبارت shutdown /p را از اینجا کپی پیست کنید. روش کلیک کنید و خاموش میشه.

      حالا برای غیر فعال کردن همیشه گی این بوت هیبریدی یا بوت سریع> که دیگه فقط با یک کلیک روی شات دون خاموش میشه و مشکلی نخواهید داشت.

      power optionبه این جا برید.
      حالا به اینجا
      choose what the power buttons do.
      گزینه ی change setting that are currently unavailable را کلیک کنید.
      بعدا در shutdown settings تیک turn on fast start-up – recommended را بردارید.
      حالا روی seve change کلیک کنید. اگر اینکارو بکنید گفته شده که این مشکل خاموش نشدن میرود.
      اما بوت سریع ویندوز را از دست میدید.

    1. بله می تونید از اینترنت جستجو کنی ، البته نسخه های پولی هم توی ایران چندان هزینه ای نداره با 3000تومان می تونید آخرین نسخه اش رو از بازار تهیه کنید.