آیپد ها چه تفاوتی با هم دارند ؟

آیپد واژه ای که بسیار در زندگی خودتان شنیده اید ، این محصول پرطرفدار اپل دارای چندی نوع مختلف از تبلت های می باشد که در درجه اول این فکر به ذهن میرسد که همه آنها شبیه به هم هستند اما در حقیقت بعضی از آنها امکاناتی را دارند که شاید دیگر نداشته باشد ، یکی ممکن است صفحه نمایش عالی مثل retina داشته باشد و دیگر صفحه نمایش معمولی ! در این جا تفاوت های این دو را برای شما بازگو می کنم.

retina_ipad_mini_ipad_air_angle_hero

قیمت آیپد ها

در سال 2013 اپل چهار نوع آیپد را معرفی کرد : ipad air ، ipad 2 ، ipad mini و retina ipad mini. آیپد ایر و آیپد مینی دارای سه مدل با حافظه های 16 ، 32 ، 64 و 128 گیگابیتی هستند که خود اینها به دو بخش دارای wifi یا بدون آن می باشند. آیپد 2 و آیپد مینی فقط با مدل حافظه 16 گیگابایتی وارد بازار شده است که این نیز یا دارای wifi است یا بدون آن.

apple_store_ipad_models

رنگ های آیپد

آیپد ایر ، آیپد مینی رتینا و آیپد مینی هر کدام دارای دو نوع رنگ می باشند. آیپد اولی در روی خودش رنگ سفید و در پشت دارای رنگ نقره ای می باشد. آیپد دومی یعنی رتینا آیپد مینی دارای رنگ مشکی با پشت قهوه ای رنگ و آیپد آخری یعنی آیپد مینی دارای دو رنگ مختلف یعنی سفید و سیاه می باشد که پشت همه ی این دستگاه ها از آلومینیوم ساخته شده است.

retina_ipad_mini_silver_gray_front

صفحه نمایش آیپد

ipad air دارای صفحه نمایش 9.7 اینچی با رزولوشن 2048 در 1536 پیکسلی که دارای قدرت نمایش 264 پیکسل در هر اینچ می باشد ، نوع این صفحه نمایش رتینا است که بسیار جذاب و جالب است که می توان عکس ها ، فیلم ها و حتی اپ هایی که استفاده می کنید در حد واقعیت تماشا کنید. همچنین دارای زاویه دید فوق العاده ای می باشد.

ipad_mini_ios_7_hero

ipad mini retina دارای صفحه نمایش کوچکی در حدود 7.9 اینچی است و رزولوشن این تبلت همانند آیپد ایر می باشد با این تفاوت که در هر اینچ 326 پیکسل قرار داده شده است و مانند آیپد ایر نیز دارای زاویه دید فوق العاده ای است که میتوان بازی ها و فیلم ها را با کیفیت آینه مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید  ابزار جدید گوگل برای کمک به هکرهای آیفون!

آیپد 2 دارای صفحه نمایش نسبتا بزرگ و همانند آیپد ایر است با این تفاوت که رزولوشن کمتر و قدرت نمایش 132 پیکسل در هر اینچ دارد. زاویه دید خوبی دارد اما به خوبی صفحه نمایش رتینا نمی باشد.

آیپد مینی هم همانطور که از اسمش می آید دارای صفحه نمایش کوچک 7.9 اینچی که قدرت نمایش 168 پیکسل در هر اینچ را دارد و مانند آیپد 2 به خوبی صفحات نمایش رتینا نمی باشد.

پردازنده آیپدها

آیپد ایر و retina ipad mini از پردازنده های جدید و قدرتمند اپل A7 و اپل M7 استفاده می کنند که این یکی از بهترین پردازنده هایی است که تاکنون روی یک تبلت قرار داده شده که می تواند جدیدترین برنامه ها و بازی هایی که اپل منتشر می کند را پشتیبانی و بدون هیچ گونه مشکلی اجرا کند. آیپد 2 و آیپد مینی از پردازنده های قدیمی A5 استفاده می کنند که در سال 2011 ساخته شده است.

iphone_5s_chipset_hero_2

 

ماندگاری باتری آیپدها

تمامی آیپد های شرکت اپل بالای 10 ساعت در حین کارکردن با wifi ماندگاری دارند که در این زمان نیز می توانید به طور همزمان با اینترنت کار کنید و ویدئو و عکس مشاهده کنید یا حتی می توانید به موزیک گوش دهید.

شارژرهای آیپد

ipad air ، retina ipad mini و آیپد مینی از سری شارژرها و کانکتورهای جدید ساخت شرکت اپل استفاده می کنند که می توانند از آخرین وسایل جانبی و رابط های کاربری که در بازار موجود است استفاده کنند اما آیپد 2 دارای کانکتور 30 پین است که شارژرهای جدید نمی تواند روی این آیپد کار کنند.

 lightning_vs_30-pin_cable_side

 

همان طور که در اینجا آیپد های مختلفی را بررسی کردیم دیدیم که این تبلت ها انواع مختلف و امکانات متفاوتی دارند که بسته به انتخاب خود شخص می توان از آنها استفاده کرد در اصل می توان گفت که از لحاظ نرم افزاری هیچ تفاوتی با هم ندارند فقط در ظاهر و وسایل و سخت افزار تفاوت زیادی دارند . امیدوارم این مقاله مفید برای شما بوده باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیپد ها چه تفاوتی با هم دارند ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *