آنچه باید درباره تکنولوژی عروسک Hatchimal بدانید

اگر گوشتان به واژه “Hatchimal” نخورده است و این واژه برایتان کاملا غیرعادی و مزخرف است باید بگویم جای درستی آمده اید. عروسک دیوانه کننده Hatchimal در سال 2016 به خانه بسیاری از آمریکایی ها راه یافت. نخستین بار والدین کودکان این عروسک ها را پائین درختان کریسمس می گذاشتند تا کودکان آن ها را شوق و ذوق وافر به اتاقشان ببرند. و آنجا بود که این عروسک های کواک کواک کن (صدای اردک) با راه رفتن اردک وار به اتاق کودکان راه یافتند و سر از تخمشان در آوردند! اما این موجودات واقعا چه هستند؟

ما در اینجا مقاله ای ارائه داده ایم که شما با خواندن آن ها به درک بهتری از رفتار تصنعتی وهم آور یک Furby (عروسک جوجه شکل) با یک تولد بیولوژیکی وهم آورتر برسید.

Hatchimals

عروسک های Hatchimal توسط سازنده اسباب بازی “Spin Masters” از پارسال تا امسال ارائه داده شده و عرضه شده اند. این عروسک ها هنوز هم در قفسه های فروشگاه اسباب بازی ها هم یافت می شوند. هر Hatchimal درون یک تخم مرغ پلاستیکی قرار گرفته است که پس از یک مدت سر از تخم در می آورند.

Hatchimal

بنابراین اگر قرار است یک جوجه پشمالو و یکم چاق داشته باشید، باید انتظار بکشید تا سر از تخم بیرون بیاورد. گاه این عروسک ها شبه پنگوئن بوده و گاه شاخ و یا آنتن در بالای سر خود دارند. هر Hatchimal به محض خریدن و پس از تخم در آمدن راه رفتن، حرف زدن و بازی کردن را خواهد آموخت. در واقع اگر می خواهید یکیشان را بخرید مراحل آن بدین ترتیب است: تخم مرغ، تولد، نوزاد، نوپا و بچه.

شاید تلخ باشد! اما اساسا این عروسک ها شبه ربات های حیوان خانگی می باشند. هنگامیکه متولد می شوند حین بازی و نگهداری از جوجه کوچک و بامزه تان متوجه تغییر رنگ چشمانشان مطابق با احساساتشان خواهید شد. اگر قرمز شده خشمگین و دیوانه است. اگر بنفش شده گرسنه است. و اگر نارنجی شده نیاز به آروغ دارد. جوجه تان را نوازش کنید. به آن غذا بدهید. آموزش دهید. و هرچه دوست دارید به آن بگویید.

Hatch

شکستن این تخم های جوجه دار مدت 10 تا 40 دقیقه به طول می انجامد. کودکان می توانند مالش، لمس، ضربه های آرام، نوازش به منظور القای احساس امنیت و گرم نگه داشتن آن ها را بشکنند. وقتیکه تخم آماده شکستن باشد چشمان رنگین کمان مانند را خواهید دید. تخم مرغ شروع به روشن شدن کرده، نوک زدن را آغاز کرده و جوجه تان متولد می گردد.

به نظر پیچیده است! تکنولوژی به کار رفته در عروسک های Hatchimal یک ایده شسته رفته بوده است. و البته که یک ایده شسته رفته همیشه کار نخواهد کرد! در ابتدای عرضه عروسک ها والدین خشمگین بدلیل کارکرد نادرست از شکستن تخم مرغ تا درگذشت جوجه (کار نکردن دوباره) به صفحات اجتماعی Spin Master هجوم بردند و شکایتشان را اعلام کردند.

طبق گزارشات، شنیدن ناسزاها از این عروسک ها عادی شده است. گاها ناسزاهایی از عروسک ها گزارش شده که اصلا مناسب سنین کودکان نمی باشد.

Hatchimalو اما اگر کماکان قصد دارید یکیشان را داشته باشید می توانید آن را Amazon, Kmart, Target, Toys R Us, Walmart و Spin Master به قیمت 59.99 دلار خریداری کنید. این عروسک ها گرچه کمیاب شده اند اما هنوز هم قابل دسترس هستند.

و سوال آخر… آیا با خریدن Hatchimal با دست خودتان یک هیولا برای کودکانتان خریده اید؟! و پاسخ این است. اگر در خانه تان کودک دارید، پاسخ به این سوال “بله” است. احتمال دارد!

4.5/5 - (11 امتیاز)

نظرات در مورد : آنچه باید درباره تکنولوژی عروسک Hatchimal بدانید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *