آموزش رفرش کردن تاچ بار مک بوک پرو

تاچ بار (TouchBar) نوآوری جدید اپل است. نواری که جای کلیدهای فانکشن روی کیبورد را گرفته و به جای آنها یک صفحه چند لمسی و پویا در اختیار کاربر قرار می‌دهد.این نوار در را به سوی دنیایی جدید از قابلیت‌ها و امکاناتی که باز می‌کند که نهایتا بازدهی و کارایی را برای بسیاری از کاربران لپ‌تاپ‌های مک ساده می‌کند.

اگر چه بعضی مواقع این تاچ بار گیر کرده و یا هنگ می‌کند. چند راه برای رفرش کردن تاچ بار مک بوک پرو در این گونه موارد وجود دارد که در این پست به این موارد اشاره می‌کنیم.

  • Force Quit

در ابتدا قبل از اینکه به رفرش کردن تاج بار فکر کنید، بهتر است که بستن برنامه‌ای که تاچ بار در آن هنگ کرده است را امتحان کنید. اگر که این برنامه خود هنگ کرده است، پس بایستی ابتدا خود این برنامه را ببندید.

  • رفرش تاچ بار با استفاده از Activity Monitor

برای رفرش کردن تاچ بار، Activity Monitor را اجرا کرده (در پوشه /Applications/Utilities/) و Touch Bar agent را در آن پیدا کنید. بعد از پیدا کردن، روی آن کلیک کرده و آن را انتخاب کنید، و سپس روی دکمه X در گوشه بالا و سمت چپ کلیک کرده و در نهایت روی Quit کلیک کنید.

  • رفرش تاچ بار با استفاده از Teminal

شما همچنین می‌توانید با استفاده از ترمینال تاج بار مک بوک پرو را رفرش کنید. برای این کار ترمینال را باز کرده و دستور زیر را در آن تایپ کرده و اینتر را فشار دهید :

pkill “Touch Bar agent”

  • رفرش Control Strip

برای اینکه به صورت دستی تنها بخش Control Strip تاج بار را رفرش کنید، دوباره باید از دستورات ترمینال استفاده کنید. ترمینال را باز کرده و دستور زیر را در آن تایپ کرده و اینتر را فشار دهید :

killall ControlStrip

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مک بوک پرو جدید به نمایشگر mini-LED مجهز است

نظرات در مورد : آموزش رفرش کردن تاچ بار مک بوک پرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *