آموزش ترفندهای مفید اینستاگرام: حرفه ای شوید!

اینستاگرام” فقط برنامه ای برای آپلود کردن عکس و به نمایش گذاشتن آن در سراسر جهان نیست بلکه یک برنامه با ترفندهای ساده تا پیچیده می باشد که به گونه ای هوشمندانه طراحی شده است. پس اگر دوست دارید با یادگیری آموزش ها و ترفندهای اینستاگرام به یک اینستاگرامر حرفه ای تبدیل شوید، این مقاله را از دست ندهید!

قابل ذکر است تمامی ترفندهای پیشنهادی این مقاله مطابق با آخرین تغییرات در نسخه کنونی اینستاگرام می باشد.

1. نسخه اصلی عکس هایتان را ذخیره کنید

7بسیاری از برنامه های کاربردی در زمینه آپلود و به اشتراک گذاری عکس، تصاویر شما را با اقدام فشرده سازی در کیفیت کمتر و اندازه کوچکتر ذخیره کرده و به اشتراک می گذارند. اما از آن جا که اینستاگرام فکر همه جا را کرده، قابلیت ذخیره عکس ها را با کیفیت و در اندازه اورجینال اضافه نموده است. بالاخره شاید برخی از افراد دوست نداشته باشند عکس هایشان را فقط با شمایل کوچک اینستاگرامی داشته باشند.

راه حل: برای دسترسی به قابلیت مذکور به صفحه پروفایلتان در اینستاگرام مراجعه کنید. و در بالای صفحه سمت راست روی نماد سه نقطه ای تنظیمات ضربه بزنید و سپس Save Original Photos را انتخاب کنید.

2. حذف یا پنهان کردن عکس تگ شده

5هرگاه فردی شما را در یک عکس تگ کند، همان عکس در “Photos of You” در صفحه پروفایل شما نمایش داده می شود. اگر  فکر می کنید مشاهده برخی عکس های تگ شده شما توسط دیگران شرم آور و یا خصوصی است، اینستاگرام قابلیت حذف یا پنهان کردن عکس های تگ شده را برای شما ایجاد کرده است.

راه حل: برای مخفی کردن عکس تگ شده، روی همان عکس ضربه زده تا منو باز شود. از منوی باز شده “Hide From My Profile” را انتخاب کنید. و اگر کلا تمایل به نگه داشتن عکس تگ شده ندارید به گزینه های بیشتر مراجعه کرده و “Remove Me From Photo” را انتخاب کنید.

3. ویدیو را پیش از بارگذاری خاموش کنید

خاصیت اینستاگرام آن است که هرگاه به این برنامه مراجعه کردید ویدیوهای تازه را به صورت خودکار برایتان بارگذاری کند. در نسخه های پیشین، شما اگر دوست نداشتید ویدیوها را پیش از بارگذاری ببینید، می توانستید از قابلیت خاموش کردن آن بهره ببرید. در واقع شما با فعال کردن “Only on WiFi” می توانستید تنها در مواقعی که با WiFi متصل شده بودید، ویدیوها را مشاهده کنید. حال، برای آن که مصرف حجم اینترنتتان را کاهش بدهید، از راه حل پیشنهادی ما استفاده کنید.

راه حل: از آن جا که روزانه کاربران بیشتر وقتشان را صرف گشتن در اینستاگرام می کنند مصرف حجم اینترنتشان بالا می رود. از این رو اینستاگرام با حذف گزینه “Only on WiFi” قابلیت دیگری اضافه کرده است. شما می توانید به صفحه پروفایلتان در اینستاگرام مراجعه کرده و از گزینه سه نقطه ای تنظیمات استفاده کنید تا به گزینه Cellular Data Use رسیده و Use Less Data را فعال کنید. در این صورت شما هنگامی که با اینترنت گوشی موبایلتان متصل باشید، ویدیوها بارگذاری نخواهند شد.

بیشتر بخوانید  ریپلای پیام دایرکت اینستاگرام : بهترین روش برای بهبود زمان و فروش

4. دانلود عکس های اینستاگرام از موبایل به کامپیوتر

55اگر شما تمایل دارید عکس های اینستاگرام را به طور مستقیم از گوشی موبایل به کامپیوتر دانلود و ذخیره کنید، ما به شما برنامه Instaport را پیشنهاد می کنیم.

راه حل: شما در این برنامه می توانید با حساب کاربری اینستاگرامتان وارد شوید. ابزار را انتخاب کنید و از گزینه های Export گزینه “Start Export” را انتخاب کنید. بدین ترتیب باید منتظر دانلود شدن عکس هایتان باشید. در این صورت برنامه به شما یک فایل زیپ دار از عکس هایتان ارائه می دهد. (شما در این بخش هم می توانید عکس هایتان را به تنهایی دانلود کنید هم می توانید پس از دانلود عکس هایتان آن ها را سایت هدیه کنید.)

5. ارسال عکس به اشخاص خاص

9اگر شما دنبال کنندگان بسیاری داشته باشید، ممکن است نخواهید برخی از عکس هایتان را با همه به اشتراک بگذارید. از این رو، اینستاگرام قابلیت ارسال عکس را به اشخاص خاص حداکثر تا 15 نفر قرار داده است.

راه حل: شما برای استفاده از این قابلیت باید پس از انتخاب عکستان به سربرگ Followers از Direct استفاده کنید و سپس به دو صورت می توانید گیرندگان عکس را انتخاب کنید: 1) شما می توانید با لمس دایره کنار نامشان آن ها را انتخاب کنید. 2) نام گیرندگان را در بخش “To” تایپ کنید. و پس از انتخاب گیرندگان عکس را با لمس عبارت “Send” ارسال نمائید.

6. استفاده از فیلترهای اینستاگرام برای عکس بدون پست کردن آن

10آیا شما هم شیفته فیلترهای اینستاگرام شده اید؟ و گاها خواسته اید با زرنگ بازی از فیلترهای آن برای عکستان استفاده کنید و نخواهید پست کنید؟ خب، ما به شما راه حلی می دهیم تا مجبور نباشید از عکس بی کیفیتتان اسکرین شات بگیرید.

راه حل: بدین منظور شما می توانید گوشی موبایل یا تبلتتان را به حالت هواپیما برده و مراحل معمول آپلود عکس را طی کنید. سپس با لمس “Share” با خطای ارسال عکس روبرو می شوید. اما خب مشکلی ندارد. عکس روی گوشی موبایل یا تبلتتان ذخیره شده است!

7. نادیده گرفتن پیام های برخی اشخاص

ممکن است در اینستاگرام با افرادی سروکار داشته باشید که به طور مداوم از همه چیزشان عکس می گیرند و آن را با شما به اشتراک می گذارند. بهترین راه حل برای این افراد پیاده کردن Block است اما گاهی شما با آن ها رودربایستی دارید، بنابراین از خبر Block کردن می گذرید. در اینجا ما به شما راه حلی می دهیم که بدون این کار بتوانید از شر این افراد خلاص شوید.

راه حل: شما در نسخه جدید اینستاگرام می توانید با لمس گزینه سه نقطه ای تنظیمات در صفحه پروفایلتان به بخش Direct رفته و با نگه داشتن پیام های شخص مذکور “Mute Notification” را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش ترفندهای مفید اینستاگرام: حرفه ای شوید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *