گریز از چنگال راهنمایی و رانندگی محال می شود! پلاک خوان دقیق خودرو ساخته شد

جاده های ایران

سیستم جامع و هوشمند کنترل تردد خودروها و پلاک‌خوان به منظور شناسایی و ثبت اتوماتیک تردد خودروها در درب‌های ورودی و خروجی پارکینگ‌ها، سازمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی توسط محققان ایرانی و در شرکت دانش‌بنیان «مبتکران نام آور آریا» ساخته شده است. این مطلبی بود است که مهدی کشمیری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، از آن خبر داد

این سیستم علاوه بر اینکه قادر است با تمام دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه موجود در ایران به راحتی کار کند، همچنین بر اساس عرض معبر و مکان نصب دوربین‌، لنز و دوربین با رزولوشن مناسب به همراه پکیج ارائه می‌شود. گفتنی است پکیج پلاک ویژن دارای دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار است که دوربین و پردازش‌گر مربوط به سخت افزار می شود. طرز کار این سیستم به این گونه است که با اخذ تصاویر از دوربین‌های منصوب در هر درب با الگوریتم‌های پیشرفته متن مربوط به پلاک را استخراج کرده و با دقت بسیار بالا قرائت و ثبت می‌ کند تا در قسمت‌های دیگر نرم‌افزار به منظور مشاهده سوابق و احراز هویت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.
سیستم هم اکنون در پارکینگ شرکت اتوبوسرانی اصفهان و چند پارکینگ خصوصی نصب شده است.

هسته نرم‌افزار پلاک ویژن مبتنی بر الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر است و این دستگاه قابلیت استخراج پلاک و«OCR» اعداد و حروف پلاک را با دقت بسیار بالایی در روز و شب دارد.

وی ادامه داد: همچنین دوربین‌های در نظر گرفته شده تحت شبکه «IP» و با توجه به عرض معبر از ۳/۱ تا ۳ مگاپیکسل یا آنال« Bullet IR »و دارای قابلیت کارکرد در شب و روز بوده و با بهره‌گیری از این دوربین‌ها از لحظه ورود و خروج هر خودرو عکسی در سیستم ثبت می‌شود که تا دو سال قابل بازیابی خواهد بود.

امکان مشاهده تعداد ورود و خروج‌های یک پلاک مشخص ثبت شده در یک بازه زمانی و مشاهده لیست ترددهای مهمان و مجاز روزانه صورت گرفته از هر درب از ویژگی‌های دیگر این دستگاه است که به کمک آن می توان همزمان گیت ورود برای خودرو را به صورت اتوماتیک باز کرد .

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گریز از چنگال راهنمایی و رانندگی محال می شود! پلاک خوان دقیق خودرو ساخته شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *