کوررنگ ها با برنامه جدید مایکروسافت واضح تر می بینند

“کوررنگی” معمولا تحت عنوان یک بیماری ناتوان کننده شناخته نشده اما بیشتر از آنچه در تصور شما جا گرفته میان افراد سراسر دنیا رایج است. به طوری که 8 درصد از جمعیت جهان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند. در موارد شدید، کوررنگ ها باید عینک دارای شیشه های رنگی بگذارند تا رنگ ها را با تغییر نزدیک تر به واقعیت زندگی شان مشاهده کنند. اما بیشتر از این آزاردهنده نیست.

هم اکنون، مایکروسافت با ارائه یک برنامه جدید مختص کوررنگ ها قصد دارد زندگی را برای این افراد راحت تر کند تا دنیا را روشن تر و واضح تر از پیش تر مشاهده نمایند.

این اپلیکیشن تحت عنوان “Color Binoculars” نامگذاری شده و از لنز دوربین شما برای مشاهده و ارائه خدمات بهره می برد.

سازنده این برنامه، Tom Overton، در وبلاگ مایکروسافت گفته است: “این برنامه به افراد کوررنگ در تشخیص ترکیب رنگ ها که پیش از آن جدا کردن و مشاهده شان سخت بود، کمک می کند.”

“به طور مثال، از آنجا که تمیز و تشخیص دادن رنگ قرمز یا سبز برایم دشوار است برنامه Color Binoculars قرمزها را روشن تر و سبزها را تیره تر می کند تا تفاوتشان بیشتر به چشم بیاید. بدین ترتیب ترکیبات رنگ قرمز و سبز جایشان را به ترکیبات رنگ صورتی و سبز می دهند تا بیشتر از پیش قابل تشخیص و مشاهده شوند.”

“من این برنامه را به خانواده ام نشان دادم. من یک پسرعموی کوررنگ دارم که وقتی این برنامه را دید، واقعا از آن لذت برد.”

“کوررنگ ها در انجام بسیاری از کارهایشان مانند آشپزی نیاز به واضح تر دیدن دارند. هنگامیکه من آشپزی می کنم، نیاز دارم تا بفهمم گوشت قهوه ای شده. با این برنامه دیگر احساس نمی کنم گوشت هنوز صورتی رنگ باقی مانده است.”

این برنامه به کوررنگ ها اجازه واضح تر دیدن رنگ ها را می دهد. همچنین افراد دارای دید معمولی هم می توانند این برنامه را دانلود و نصب کرده و از آن استفاده کنند. هم اکنون کوررنگ ها می توانند اپلیکیشن Color Binoculars را از App Store دانلود و نصب نمایند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کوررنگ ها با برنامه جدید مایکروسافت واضح تر می بینند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *