کشف یکی از بزرگترین خوشه های کهکشانی در جهان هستی

خوشه کهکشانها و تعدادی از گروهای شناخته شده آنها بزرگ‌ترین اجرام جهان هستند.یک خوشه کهکشانی از سه بخش تشکیل شده است که عبارت اند از کهکشان هایی که دارای میلیاردها ستاره اند، گاز داغ بین کهکشان‌ها و ماده تاریک
گفتنی است ماده تاریک ماده‌ای است با هویتی مرموز که بیش‌ترین جرم کهکشان را تشکیل می‌دهد.
اندازه آنها از ابعاد کوچک مانند خوشه کهکشانی محلی با ۲۰ الی ۳۰ عضو شروع می شود و تا خوشه‌های کهکشانی کروی شکل تا دهها هزار عضو ادامه می‌یابد.
در بیشتر حالات محاسبات نشان می‌دهد که جرم یک خوشه بیشتر از مجموع جرم کهکشان‌های عضو است.
با بررسی محاسبات نتیجه گرفته شد که بین کهکشانها ماده تاریک که احتمالاً گازهای داغ پراکنده،خرده سنگ،سیاهچاله یااجرام ناشناخته تشکیل شده باشد،ساخته شده است.
گفتنی است خوشه‌ها با گذشت زمان و با جذب اعضای جدید بزرگتر و بزرگتر می‌شوند.

خوشه کهکشانی (1)اکنون ستاره‌شناسان موفق به کشف یک خوشه غول‌پیکر کهکشانی در بخش دورافتاده‌ای از جهان شده‌اند که نام بزرگترین ساختار کشف شده در چنین فاصله‌ای را از آن خود کرده است.این خوشه کهکشانی موسوم به «جسم غول‌پیکر فوق متراکم J1142+1527» در فاصله 8.5 میلیارد سال نوری قرار گرفته و توسط تلسکوپ‌های فضایی اسپیتزر و وایز (WISE) شناسایی شده است.

1446898338988_2

دانشمندان با در نظر گرفتن چگونگی رشد خوشه‌های کهکشانی از آغاز جهان، احتمال می دهند که این خوشه باید یکی از پنج خوشه غول‌پیکر موجود در کل جهان باشد.
گفتنی است محققان تصمیم دارند تا به کمک تلسکوپ اسپیتزر بیش از 1700 کاندید خوشه کهکشانی را مورد مطالعه قرار دهند و بزرگترین آن‌ها را مشاهده کنند.بعد از انجام این تحقیق آن‌ها می‌توانند چگونگی تکامل یافتن این کهکشان‌ها را در چنین محیطهای دوری بررسی کنند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نظرات در مورد : کشف یکی از بزرگترین خوشه های کهکشانی در جهان هستی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *