پیدا شدن بدافزار روسی در شبکه برق آمریکا

پس از انتشار خبرهای مبتنی بر هک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، و به دنبال آن اخراج تعدادی از مقامات روسی از کشور آمریکا توسط باراک اوباما، حالا یک شرکت برق در شهر ورمونت اعلام کرده است که شواهدی مبنی بر وجود یک بدافزار روسی را در یکی از لپ تاپ‌های این شرکت یافته است. این کد مخرب به اقدامات روسیه برای نفوذ در زیرساخت های دولت ایالات متحده نسبت داده می‌شود که توسط اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا کشف شده بود و با نام Grizzly Steppe شناخته می شود.

شرکتی که این بدافزار در آن پیدا شده است، شرکت « خدمات برق برلینگتون » می باشد، که در صفحه فیسبوک خود این خبر را منتشر کرده است.

به گفته مقامات، لپ تاپی که این بدافزار در آن کشف شده، به شبکه برق نیروگاه وصل نبوده و به سرعت کنار گذاشته شده است. کریستوفر کریشا، از خدمات عمومی ورمونت، در این باره می‌گوید:

“شبکه برق در خطر نیست. ما این بدافزار را کشف کرده و سریعا مقامات مرتبط را در جریان گذاشتیم  و سپس لپ تاپی را که بدافزار روی آن نصب شده بود، ایزوله کردیم.”

این که این بدافزار چگونه و از چه موقعی روی این لپ تاپ نصب شده بوده است، و یا تا چه اندازه‌ای با کدهای Grizzly Steppe مطابقت می‌کنند مشخص نیست، و در تحقیقات آتی زمان و نحوه این نفوذ و آلودگی احتمالی نیروگاه‌های دیگر نیز مشخص خواهند شد.

این شرکت همچنین اشاره کرد که بعد از این که این هفته اف بی آی و وزارت امنیت داخلی گزارش مشترکی را مبنی بر حملات سایبری ارائه دادند، آنها هم قسمتی از کد را در اختیار مقامات گذاشتند تا مواظب این کد بوده و امضای آن را بشناسند و سیستم‌های سایر شرکت‌ها را نیز برای اطمینان از عدم وجود این کد بررسی و اسکن کنند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بد افزار جدید که به سایت های وردپرسی حمله می کند

نظرات در مورد : پیدا شدن بدافزار روسی در شبکه برق آمریکا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *