پس از کشف هیگز، فیزیکدانان چشم اندازی در مورد کشف رمز و راز جهان ارائه دادند

بوزون هیگز

نزدیک 700 نفر از فیزیکدانان ذرات بنیادی حدود 100 دانشگاه پس از نه روز مذاکرات فشرده به این نتیجه رسیدند که در یک چارچوب واحد و یکپارچه برای برداشتن نقاب از چهره اسرار پنهان ماده، انرژی، فضا و زمان به مدت نه ماه کار کنند .

در طول دو سال گذشته فیزیکدانان به پیشرفت های قابل توجهی در درک قوانین اساسی جهان دست یافته اند. در 4 ژوئیه 2012، جهان کشف بوزون هیگز را در ژنو سوئیس جشن گرفتند.  این کشف توسط بیش از 1500 دانشمند آمریکایی بدست آمد وبه این ترتیب ، جستجو برای ذرات گریزان به پایان رسید

cdfdfg

فیزیکدانان شاغل درسایر مراکز نیزدر پی برداشتن نقاب از چهره رفتار عجیب و غریب ذراتی به نام نوترینو هستند.

اما با وجود این موفقیت ها، سوالات گیج کننده در مورد ماهیت جهان بدون جواب باقی می ماند. به عنوان مثال، خواص اساسی نوترینوها هنوز یک راز است. و ماده تاریک و انرژی تاریک، که با هم 95 درصد از جهان را تشکیل می دهند امروز مساله ای شگفت انگیز به حساب می آید .

گزارش نهایی مطالعه تابستان، پاییز امسال منتشر می شود پاسخ به هریک ازسوالات نیازمند جستجو و تحیقیق موشکافانه است

سوالات مطرح گردیده در  زیر نوع سوالات اساسی را نشان می دهد :

  • ذرات هیگز کاملا متفاوت با ذراتی است که تاکنون شناخته شده است اما این تفاوت ناشی از چیست ؟
  • همانطور که می دانید نوترینوها بسیار سبک و گریزان هستند  که آنها هویت خود را هنگام حرکت تغییر میدهند ؟ این امر را چگونه می توان با استفاده از معیار ها وفرآیندهای طبیعی شرح داد ؟
  • ذرات شناخته شده یک ششم تمامی مواد در عالم  را تشکیل می دهند ماده تاریک مابقی عالم را تشکیل میدهد. اما ماده تاریک چیست و چه چیزی در آن وجود دارد ؟ آیا می توان آن را در آزمایشگاه شناسایی کرد؟ آیا ذرات ناشناخته دیگری نیز در طبیعت وجود دارد؟
  • چهار نیروی شناخته شده در طبیعت وجود دارد. آیا این می توان آنها را دریک نیروی واحد جمع کرد ؟ آیا نیروهای جدید غیر منتظره ای وجود دارند؟
  • آیا ابعاد پنهان فضا و زمان وجود دارد؟
  • در اثر انفجار بزرگ (Big Bang) هم ماده و هم ضد ماده تولید شد اما جهان امروزی فقط متشکل از ماده است . چگونه می توان این مسئله را شرح داد ؟
  • چرا انبساط جهان شتابان است ؟

asasjalsd

مقدار زیادی از انرژی و انبوهی از ایده ها در زمینه فیزیک ذرات وجود دارد،به گفته  جاناتان رازنر، رئیس بخش انجمن فیزیک آمریکا در بخش ذرات و میدانها “در 12 ماه گذشته ، ما بوزون هیگز کشف کرده ایم و به حقایق مهمی در مورد رفتار نوترینوها دست یافتیم.  ما کمتر از 5 درصد ماده و انرژی موجود در هستی را درک میکنیم . کدام آزمایش ها می تواند به افزایش دانش و اطلاعات ما در بیست سال آینده بیانجامد ؟

به طور قابل ملاحظه، گزارش نهایی از مطالعه تابستانی به ایده نسل بعدی دانشمندان تبدیل خواهد شدکه می تواند مورد استفاده دانشجویان فارغ التحصیل، پژوهشگران فوق دکترا و دانشمندان کارکنان جوان در این زمینه باشد.

به منظور مطالعه بیشتر در این مورد بر روی لینک زیر کلیک کنید

[button color=”orange” size=”small” link=”http://phys.org/news/2013-07-particle-physicists-post-higgs.html#inlRlv” target=”blank” ]مطالعه بیشتر (در سایت اصلی خبر)[/button]

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پس از کشف هیگز، فیزیکدانان چشم اندازی در مورد کشف رمز و راز جهان ارائه دادند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *