وام 25 میلیونی خودرو چه شرایطی را برای خرید کدام ماشین ها فراهم می کند؟

وام ۲۵ میلیونی خودرو از امروز بر اساس بسته خروج از رکود دولت به متقاضیان خرید خودرو توسط بانک مرکزی پرداخت می شود. همچنین وزارت صنعت لیست اتومبیل هایی را که این وام خرید آن ها را میسر می کند منتشر کرده است.طبق مصوبات این وام از امروز به مدت شش ماه به متقاضیان پرداخت می شود.

وام خودرو ۸۰ درصد قیمت اتومبیل انتخاب شده را شامل شده و تا سقف ۲۵ میلیون تومان اعطا می‌شود.باز پرداخت این وام به نوع خودرو ساز بستگی دارد و در بازه زمانی بین ۴ تا ۷ سال تعیین می شود.همچنین سود تسهیلات بنا به اعلام بانک مرکزی ۱۶ درصد در نظر گرفته شده است. بنابراین برای خرید یک خودروی ۳۰ میلیون تومانی متقاضیان می‌توانند ۸۰ درصد مبلغ آن، معادل ۲۴ میلیون تومان وام دریافت کنند. این مبلغ باید طی ۴۸ تا ۸۴ ماه آن با سود ۱۶ درصد بازپرداخت شود. اگر باز پرداخت برای این وام ۲۴ میلیون تومانی  ۴ ساله باشد باید ۴۸ قسط ۶۸۰ هزار و ۱۶۷ تومانی پرداخت شود اما در صورتی که خودروساز ۷ ساله مبلغ وام را پس بگیرد متقاضی باید ۸۴ قسط ۴۷۶ هزار و ۶۹۰ تومانی پرداخت کند.

متقاضیان فقط کافی است که به نمایندگی‌های مجاز خودروهای اعلام شده مراجعه کنند و دیگر به مراجعه به بانک احتیاجی نیست.اما متقاضیان باید مابه‌التفاوت مبلغ وام و قیمت خودرو را به حساب نمایندگی یا خودروساز واریز کنند. نمایندگی مدارک متقاضی را دریافت کرده و به بانک تحویل می‌دهد  تا بانک مبلغ وام را به خودروساز یا نماینده‌اش پرداخت کند.

اگر شما وام ۲۵ میلیون تومانی را دریافت کنید حداکثر مبلغ قسط که مربوط به باز پرداخت ۴ ساله است ۷۰۸ هزار و ۵۰۷ تومان می‌شود؛ در حالی‌که کمترین مبلغ اقساط ماهیانه که مربوط به بازپرداخت ۷ ساله است ۴۹۶ هزار و ۵۵۲ تومان خواهد بود. البته طبق جدیدترین خبرها، ایران خودرو حداکثر زمان بازپرداخت را ۴ ساله تعیین کرده و اعلام کرده که مدت‌زمان بازپرداخت وام به صورت قسطی نمی‌تواند بیشتر از ۴ سال باشد.

نکته اصلی این است که این وام نیاز به ضامن ندارد و فقط متقاضی باید چک معتبر بانکی یا سفته معادل مجموع مبالغ وام بانکی ارائه دهد. نکته جالب تر اینکه افراد پس از ۳ سال می‌توانند خودروی خریداری شده توسط وام را به فروش برسانند.

حال،طبق لیست ارائه شده از سوی وزارت صنعت خودروهای اعلام شده به شرح زیر می باشند

وام 25 میلیونی خودرووام 25 میلیونی خودرو2

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : وام 25 میلیونی خودرو چه شرایطی را برای خرید کدام ماشین ها فراهم می کند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *