هشدار به دانشجویان ، مراقب نشریات نامعتبر باشید + لیست نشریات نامعتبر

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی،دکتر محمد حسین مدرسی، طی خبری نسبت به برخی از مجلات علمی و پژوهشی و ISI نامعتبر که در ازای دریافت مبالغی اقدام به چاپ مقالات علمی می کنند به دانشجویان هشدار داد.
وی در این باره عنوان کرد که متأسفانه برخی از دانشجویان به دلیل عدم اطلاع از اعتبار مجلات، اقدام به چاپ مقالات خود در این نشریات می‌کنند،غافل از اینکه این نشریات فاقد اعتبار هستند و مقالات آن ها از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

essay (2)

دکتر محمد حسین مدرسی همچنین افزود دریافت تسهیلات، پرداخت جایزه چاپ مقالات، دفاع و تسویه حساب پژوهشی تنها در صورت چاپ در مجلات معتبر قابل امکان پذیر است،پس دانشجویان عزیز بایستی پیش از انتشار مقالات خود دقت عمل لازم را در انتخاب نشریات خود داشته باشند.

 

وی به بخشنامه شماره ۲۲۵۹۸ مورخ ۸ تیرماه سال ۹۴ از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مبنی بر عدم پذیرش مجلات نامعتبر برای انجام امور پژوهشی اشاره کرد که طی آن برای کمک به دانشجویان در تشخیص مجلات معتبر از نامعتبر فهرستی از این نشریات اعلام شد.حال معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اقدام به اعلام جدیدترین فهرست این مجلات در یک جدول کرده است که به شرح زیر می باشد.
گفتنی است موارد داخل این فهرست به موارد قبلی اعلام شده افزوده می شوند.

نشریات علمی نامعتبر

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هشدار به دانشجویان ، مراقب نشریات نامعتبر باشید + لیست نشریات نامعتبر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *