ناسا:طراحی موشکی که انسان را به مریخ می‌برد به پایان رسیده است

اسکان دادن انسان در کره مریخ دست‌مایه گمانه‌زنی‌ها و مطالعات جدی بوده‌است زیرا شرایط سطحی این سیاره و وجود آب در آن باعث شده تا بتوان آن را قابل زیست‌ترین مکان خارج از کره زمین در منظومه خورشیدی دانست. کره ماه ،به عنوان نخستین مکان برای شهرک‌سازی برون‌زمینی انسان‌ها پیشنهاد شده اما ماه دارای جو نیست در حالی که مریخ با جو رقیقی که دارد امکان بیشتری برای میزبانی از انسان و دیگر گونه‌های زیست آلی را فراهم می‌کند.کره مریخ از نظر ترکیب بدنه، اندازه و گرانش سطح مشابهت‌های زیادی با زمین دارد که برای سکونت گزیدن انسان‌ها گزینه مناسبی به نظر می رسد.برای مطالعه دلایل و علل بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

و حالا ناسا ازآنجایی که فاز بررسی طرح بحرانی سیستم پرتاب فضایی یا SLS با موفقیت به پایان رسیده است،از مرحله نهایی طراحی موشکی خبر داده که قرار است انسان را به مریخ منتقل کند.SLS مجهز به دو booster و چهار موتور RS-۲۵ است که همراه با فضاپیمای Orion ناسا برای بررسی نهایی و تا سال ۲۰۱۸ میلادی آماده پرواز خواهد شد. مرحله اصلی  SLS حدود ۲۰۰ فوت بلندی و ۲۷.۶ فوت قطر دارد.

گفتنی است SLS، قدرتمندترین موشکی است که تاکنون ساخته شده است. این فاز قبل از ساخت و ساز است و پس از آن وارد فاز  Block ۱ می شود. آغاز پیکربندیBlock ۱ در حالی است که دو ارتقاء بیشتر در پیکربندی بلوک نیز برای اضافه شدن به آن پیش بینی شده و شامل مراحل اصلی و موتور می شود.

nasa project (1)SLS پس از این مرحله وارد فاز گواهینامه طراحی می شود تا در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از ساخت، یکپارچه سازی و تست اجزا تکمیل شود. کارشناسان ناسا در خبری اعلام کردند، این موشک می تواند اکتشافات فضایی را وارد فاز جدیدی کرده و فضانوردان را به مقصدی خارج از مدار زمین منتقل کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع : خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  واقعیت یا رویا ؟ زندگی در مریخ تا دهه 2030

نظرات در مورد : ناسا:طراحی موشکی که انسان را به مریخ می‌برد به پایان رسیده است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *