موزیلا فایرفاکس بالاخره قدم در دنیای 64بیتی ها گذاشت

اگر سیستم 64 بیتی ویندوز 7 یا بالاتر دارید بالاخره نسخه ی فایرفاکس مناسب سیستم شما از راه رسید.

موزیلا بالاخره نسخه ی 64بیتی مرورگر محبوب خود را برای ویندوز،تحت آپدیت جدید نسخه ی 43 عرضه کرد. پیش از این نسخه های 64بیتی مک و لینوکس منتشر شده بود و همین امر برای مدت ها سبب رنجش خاطر کاربران نسخه های 64بیتی ویندوز شده بود.

اما انتظارها به سر رسیده و از هم اکنون کاربران ویندوز 7 می تواند فایرفاکس 64بیتی را دانلود و نصب نمایند. هنوز مشخص نیست که آیا سایت موزیلا به طور اتوماتیک قابلیت تشخیص ویندوز 64بیتی سیستم میزبان را برای ارائه ی لینک دانلود متناسب دارد یا خیر. فعلا راه حل بهتر این است که ورژن جدید را از داخل صفحه ی تمام دانلود ها تهیه کنید. در پایین صفحه نسخه زبان انگلیسی یا فارسی را پیدا و بر روی آیکون 64بیتی کلیک کنید.

توجه: اگر هم اکنون فایرفاکس 42 را بر روی سیستم خود دارید، آپدیت درون برنامه شما را همچنان روی سیستم 32بیتی نگه خواهد داشت.

به محض اینکه نسخه ی 64بیتی فایرفاکس را نصب کردید (با فرض اینکه شما ویندوز 64بیتی روی سیستم خود دارید) متوجه هیچ تغییر ظاهری یا کارکردی در آن نسبت به قبل نخواهید شد. اما باید بدانید که پیشرفت های اصلی در پشت صحنه ی داستان اتفاق می افتد؛ اگرچه که شما می توانید در نسخه ی 64بیتی تعداد تب های بیشتری و نیز اپلیکیشن های تحت وب را بدون افت سرعت اجرا کنید. در کل برنامه ی های 64بیتی می توانند بیشتر از 4گیگابایت از حافظه ی سیستم را برای عملکرد بهتر برنامه به کار گیرند.

فلش

چیزی که ممکن است حین کار با این نسخه متوجه آن شوید، این است که برخی پلاگین ها به خوبی روی این نسخه کار نمی کنند. موزیلا در حال حاضر در حال بررسی و اصلاح این مشکلات برای پشتیبانی از پلاگین های NPAPI مانند جاوا و سیلورلایت است. بدین ترتیب، فلش بخاطر محبوبیتش در زمینه ی پخش تحت وب ویدیوهمچنان در دسترس خواهد بود.

علاوه بر این تغییرات، فایرفاکس 43 پیشنهاد جستجو را به نوار Awesome خود اضافه و نیز کیفیت لازم را برای سازگاری بهتر کیبورد لمسی برای دیوایس های دارای ویندوز 8 و بالاتر ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید  آلوده شدن هزاران کامپیوتر ویندوزی به بدافزار Nodersok

منبع: pcworld.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : موزیلا فایرفاکس بالاخره قدم در دنیای 64بیتی ها گذاشت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *