مهندسان از تکنولوژی برای جلوگیری از مرگ در اثر گرما استفاده می کنند

مهندسان از تکنولوژی برای جلوگیری از مرگ در اثر گرما استفاده می کنند

یک کار آموز 22 ساله که در کمپانی AT&T در تکزاس کار می کند، از سال گذشته در حال کار روی پروژه ای بود که از تکنولوژی موجود کمک می گرفت تا کودکانی را که در ماشین جا گذاشته می شدند و در اثر گرمای محیط می مردند را نجات دهد. این حرکت، زمانی اتفاق افتاد که در تابستان سال گذشته تعداد زیادی از نوزادان در صندلی عقب به دلیل گرمای بیش از حد درون ماشی می مردند. این کمپانی به دنبال راهی می گشت که به رانندگان هشدار دهد تا کودک خود را درون ماشین جا نگذارند.

مهندسان کمپانی AT&T در حال کار روی دستگاهی هستند که سنسور های حرارتی دارد و حرکات را شناسایی میکند. این دستگاه می تواند به زدن مهر پایان به مرگ و میر در ماشین های گرم پایان دهد.

سالانه در ایالات متحده آمریکا حدود 38 کودک هنگامی که در ماشین رها می شوند بر اثر هیپرترمی جان خود را از دست می دهند. امسال فعلا 15 مرگ گذارش شده است. این عدد طی چند سال گذشته کاهش پیدا کرده است. مثلا در سال 2010 این رقم 49 بوده و در سال 2013 به 43 کاهش یافته است اما اکثر این موارد توسط والدینی صورت می گیرد که خود را عاشق فرزندان خود تلقی می کردند و می گفتند که بسیار به فرزندان خود اهمیت می دهند.

نانسی دومینگوز، 22 ساله بود که به عنوان یک کار آموز وارد AT&T شد و می گوید که روزی سر میز شام با مادرش داشت راجع به این موضوع صحبت می کرد که چگونه می شود از تکنولژی برای نجات دادن جان آدم ها استفاده کرد. او این هفته از دانشگاه دالای تکزاس با مدرک مهندسی مکانیک فارغ التحصیل می شود.

او گفت :” بسیاری از مردم وجود دارند که فکر می کنند هیچ وقت به همچین دستگاهی نیاز پیدا نخواهند کرد، اما می خواهم از والدین خواهش کنم که به این دستگاه به دید یک وسیله ی پیش گیرانه نگاه کنند، مانند کمربند ایمنی.”

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مهندسان از تکنولوژی برای جلوگیری از مرگ در اثر گرما استفاده می کنند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *