مناسب ترین تلویزیون‌های هوشمند برای افراد کم‌بینا و نابینا

مناسب ترین تلویزیون‌های هوشمند برای افراد کم‌بینا و نابینا

شرکت سامسونگ در تولید تلویزیون های هوشمند توانست جایزه ای معتبر بری خلاقیت خود از سمت موسسه ملی سلطنتی بریتانیا دریافت نماید در ادامه این خبر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید .

جایزه خلاقیت و نوآوری مؤسسه  (RNIB)انگلستان به سامسونگ اهدا شد
مناسب ترین تلویزیون‌های هوشمند برای افراد کم‌بینا و نابینا
جایزه معتبر خلاقیت و نوآوری مؤسسه ملی سلطنتی نابینایان بریتانیا  (RNIB)در سال 2015 به تلویزیون‌های سامسونگ به منظور ایجاد رابطه کاربری و دسترسی مناسب در این تلویزیونها جهت استفاده نابینایان اهدا شد. جایزه مؤسسه RNIB به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که با معرفی تکنولوژی خلاقانه، برای  افراد نابینا و کمبینا این امکان را فراهم می‌کنند که راحتتر و با استقلال بیشتری زندگی کنند.
مدیر عامل مؤسسه تحقیقاتی سامسونگ الکترونیکس  در انگلستان (SRUK)، می‌گوید: «سامسونگ به خلق تجربه کاربری آسان و بی‌نقص برای تمامی افراد توجه ویژه‌ای دارد. هدف ما همیشه این بوده که بهترین محصولات را به بازار ارائه کنیم و مفتخریم که از سوی موسسه RNIB بهعنوان برنده جایزه سال 2015 انتخاب شده‌ایم. ما به همکاری‌ با این مؤسسه ادامه خواهیم داد تا استفاده از تمامی محصولات‌مان را برای همه افراد جامعه ممکن کنیم.» سامسونگ همکاری خود را با مؤسسه RNIB از سال 2012  آغاز کرده است تا قابلیت دسترسی و استفاده آسان در محصولات صوتی تصویری خود را به گونه‌ای ارتقا دهد تا امکان استفاده بهینه نابینایان و کمبینایان از این محصولات را بهبود بخشد. از این‌رو سامسونگ تلاش می‌کند به کمک به‌روزترین تکنولوژی‌ها، تلویزیون‌هایی با کاربری پیشرفته طراحی و تولید کند تا تجربه تماشای تلویزیون را برای کاربران مختلف ارتقا دهد؛ در این راستا، سامسونگ به صورت خاص برای افراد کم‌بینا و نابینا امکاناتی در تلویزیون‌های خود در نظر گرفته است که می‌توان به راهنمای صوتی و رابط کاربری قدرتمند اشاره کرد.
امکان راهنمای صوتی سامسونگ بخشی از کارکردهای تلویزیون را برای استفاده افراد کمبینا و نابینا آسان‌تر می‌کند. این امکان، شامل عملیات‌هایی مانند عوض کردن کانال، توصیف برنامه‌هایی که نمایش داده می‌شوند، وب‌گردی و فعالیت‌های دیگری است که معمولاً فقط روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شوند اما از این پس، نابینایان نیز امکان استفاده از آن را خواهند داشت. به این ترتیب، کاربران کم‌بینا و نابینا می‌توانند با استفاده از صدا برای مدیریت اپلیکیشن‌ها، ضبط برنامه‌ها، و درخواست اطلاعاتی مثل برنامه‌های بعدی، راحت‌تر با تلویزیون ارتباط برقرار کنند.
نیل هسلوپ، مدیر راهکارهای RNIB، می‌‌گوید: «سازمان ما منابع و اطلاعاتی فراهم می‌کند که زندگی روزمره افراد کم‌بینا و نابینا را بهبود می‌بخشد. با همکاری سامسونگ نیز توانستهایم تجربه تماشای تلویزیون را برای این افراد سال به سال بهتر کنیم.»
گفتنی است پیش از این نیز تلویزیون‌ هوشمند جدید سامسونگ برنده جایزه بهترین نوآوری در زمینه قابلیت دسترسی در نمایشگاهCES 2016  شده بود. این دومین سال متوالی است که تلویزیون‌های سامسونگ در این زمینه در نمایشگاه CES مورد تقدیر و قدردانی قرار می‌گیرند./
پایان خبر

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مناسب ترین تلویزیون‌های هوشمند برای افراد کم‌بینا و نابینا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *