مشکل چند پارچگی اندروید در آینده ای نزدیک حل نخواهد شد

مشکل چند پارچگی اندروید در آینده ای نزدیک حل نخواهد شد

همه می دانند که اندروید مشکل بزرگی در چند تکه شدن دارد. این پلت فرم پر از هزاران دستگاه اندرویدی ست که هر کدام مشخصات خاص، اندازه های متفاوت و پوسته های متفاوتی دارند. اما آیا تغییری در سالی که پشت سر گذاشتیم اعمال شده است؟ OpenSignal، یک کمپانی که متصص نقشه برداری از پوشش شبکه های بیسیم است، گزارش جدیدی از اکوسیستم اندروید منتشر کرده است.
جالب است بدانید که از نظر گوگل این چند تکگی نه تنها یک مشکل نیست بلکه یک مزیت بزرگ است. در ویدیویی که سال پیش منتشر شد، کمپانی گفته بود که به خاطر پلت فرم ماموت مانندش، می تواند به کاربران گزینه های بیشتری برای انتخاب ارائه دهد.
اما مشکل اینجاست که به خاطر درگیری تعداد زیادی OEM و اتکای گوگل در تولید، رسیدگی و فروش دستگاه های اندرویدی به آن ها، تعداد بسیار زیادی از دستگاه های اندرویدی موجود در بازار، از آخرین ورژن اندروید استفاده نمی کنند. این موضوع در کنار این که سایز های مختلفی برای نمایشگر ها وجود دارد، کار را برای برنامه نویسی که میخواهد یک برنامه اندرویدی بنویسد که همه جا کار کند، حتی سخت تر هم می کند. در این جا به توضیح این که کارها چگونه پیش می روند می پردازیم.
فراگمنتیشن در سال 2015
OpenSignal که از 682000 دستگاه نمونه برداری کرده است می گوید که در سال اخیر 24093 نوع دستگاه اندرویدی جدید تولید شده است که با رشد 28 درصدی مواجه بوده است. این عدد در سال پیش 18796 و سال قبل از آن 11868 بوده است.
با وجود آمدن دستگاه های مختلف با OEM های متفاوت، سامسونگ، با این که اخیرا موقعیتش به خطر افتاده است، همچنان در قطب قرار دارد. این کمپانی فن آوری کره جنوبی که در سال گذشته 43 در صد از سهم بازار را از آن خود کرده بود، حالا فقط 37.8 درصد بازار را در اختیار دارد.
اما نکته ی جالب تر این است که تولید کنندگان گوشی های همراه روز به روز بیشتر به سیستم عامل موبایل شرکت گوگل علاقه نشان می دهند. در اساس داده های اوپن سیگنال، در حال حاظر 1294 تولید کننده دستگاه های اندرویدی داریم.
خبر خوب دیگر برای گوگل این است با عرضه نسخه جدید اندروید، در سال اخیر، آمار دستگاه های اندرویدی افزایش یافته است. گزارش شده که حدود 57.3 درصد گوشی های موجود در بازار از اندروید کیت کت و یا بالاتر استفاده می کنند. ” انواع مختلف گوشی ها تنها مشکلی نیست که برنامه نویسان با آن مواجه هستند، خود سیستم عامل نیز اصلا یک پارچه نیست.”
” با این حال ما، با افزایش استفاده از ورژن کیت کت از این سیستم عامل، شاهد یک پارچگی بیشتر اندروید در12 ماه گذشته بودیم.”

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مشکل چند پارچگی اندروید در آینده ای نزدیک حل نخواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *