مسکن ها را از این پس به صورت برچسبی استفاده کنید

مسکن ها را از این پس به صورت برچسبی استفاده کنید

یکی از مهمترین ایراداتی که همیشه به مسکن ها وارد می شود این است پس از استفاده نه تنها اندام مورد نظر بلکه سایر بافتها و اعضا را نیز تحت تأثیر قرار می دهند.همچنین می دانیم تمامی داروها بدون عوارض نیستند و تنها زمانی خود را مجاب به تحمل این دریافت این عوارض می کنیم که راه دیگری به جز استفاده از دارو موجود نباشد.حال مسکن ها نیز از این قائده مستثنی نیستند،اما متاسفانه وقتی که شما تنها برای یک قسمت خاص از بدنتان آن ها را مصرف می کنید،عوارض آن تمامی بدن شما را تحت تاثیر قرا می دهند.

اما محققان دانشگاه وارویک انگلیس نسل جدیدی از داروهای مسکن درد را ارائه کرده اند که به جای اینکه خورده شوند از طریق برچسبهای مخصوص تنها به ناحیه مورد نظر از بدن می رسند.این روش را واقعا می توان به عنوان تحولی بزرگ در دانش داروسازی یاد کرد.نخستین محصول آن ها که در نوع خود برای اولین بار است در دنیا عرضه می شود،یک نوع وصله پوستی ایبوپروفنی است که با چسباندن آن به محل مورد نظر، تنها همان ناحیه تسکین پیدا می کند.در تولید این محصول از نوعی پلیمر چسبنده انعطاف پذیر استفاده شده که قادر است تا ۳۰ درصد وزن خود حامل داروی مسکن ایبوپروفن باشد.

اگر به دانستن نحوه کار و اثر کردن این محصول کنجکاو شده اید،باید گفت پس از چسبیده شدن وصله به محل مورد نظر، ذرات تشکیل دهنده دارو به تدریج از آن جدا شده و وارد پوست می شوند ودر نهایت به شکل کنترل شده ای به محل مورد نظر می رسند. گفتنی است در این شیوه انتقال دارو به شکل کنترل شده صورت می گیرد،به طوری که باید تا ۱۲ ساعت فعال باشد.

تولید کنندگان این محصول می گویند استفاده از مسکن ها به این روش سبب می شود دارو بدون اینکه از طریق جریان خون به سراسر بدن راه پیدا کند، اثرگذاری بهتری داشته باشد.

منبع : medicalnewstoday

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مسکن ها را از این پس به صورت برچسبی استفاده کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *