ماهیچه های تاتو الکترونیکی در تشخیص احساسات

در روش الکترومیوگرافی،که سیگنالهای الکتریکی ماهیچه ها را برای تشخیص اختلالات عصبی و عضلانی ضبط می کند، معمولا نیاز به قرار دادن یک الکترود سوزنی در داخل عضله هست. بدیهی است که این یک تجربه لذت بخش نیست، بنابراین یک تیم در مرکز علوم و نانو تکنولوژی دانشگاه تل آویو، یک روش آسانتر و قابل دسترستر در قالب یک تاتو الکترونیکی ابداع کردند، که به طور مخفیانه بر حرکات ماهیچه ها برای اهداف پزشکی و تجاری نظارت میکند.

هر کسی که تابحال انجام یک تاتوی موقت بر بدنش را تجربه کرده، به سادگی استفاده از این روش پی خواهد برد، اما این تاتو کمی پیچیده تر خواهد بود.

تاتوی الکتریکی ما شامل سه بخش می شود:”استاد ییل هانین مسئول پروژه اینطور توضیح میدهد:یک الکترود کربن، یک سطح چسبنده که تاتوی موقت را به پوست می چسباند و یک پوشش پلیمری رسانا بر پایه نانو تکنولوژی با نانوتوپوگرافی مخصوص، که باعث بهبود عملکرد الکترود می شود.”

این اجزا به کاربر اجازه می دهند تا از روی پوست و از طریق ماهیچه ای که نیاز به ردیابی دارد به دستگاه متصل شود. در حالی که کاربران کارهای روزمره خود را انجام می دهند، الکترود، فعالیتهای ماهیچه را اندازه گیری و ثبت می کند، و ظاهرا قادر به ثبت سیگنالهای قوی و ثابت برای چندین ساعت بدون تحریک پوست می باشد.

الکترود پوست

محققین در این مرکز از الکترود پوست برای بررسی عضلات بیماران مبتلا به بیماریهای عضلانی استفاده کرده اند، و در آینده، از دستگاه در توانبخشی بیماران سکته مغزی یا آسیب مغزی برای کمک به دست آوردن کنترل عضلانی، توانمندسازی جانبازانبرای کنترل اندامهای مصنوعی با استفاده ازعضلات باقی مانده، بررسی خواب آلودگی راننده و احتمالا حدس زدن احساسات استفاده خواهد شد.

استاد هانین می گوید:”تبلیغات، نظرسنجی ها، رسانه های حرفه ای و …، همه مایل به تست کردن واکنشهای مردم به محصولات و موقعیت های مختلف هستند.”

او می گوید:”امروزه، بدون هیچ ابزار علمی در دسترس، به ناچار اکثرا بر پرسشنامه های ذهنی تکیه می کنند. برای رفع این نیاز، محققان سراسر جهان در حال تلاش برای توسعه روشی برای نقشه برداری احساسات با تجزیه و تحلیل حالات چهره، عمدتا از طریق عکس صورت و نرم افزار هوشمند هستند.”

الکترودها می توانند یک راه حل جایگرین ارائه دهند. به این صورت که، با قرارگیری بر روی صورت و بررسی سیگنالهای الکتریکی عضلات بدن امکان گزارش اطلاعاتی در مورد واکنشهای ناخودآگاه که خود کاربر ممکن است از آنها آگاه نباشد را ایجاد می کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ماهیچه های تاتو الکترونیکی در تشخیص احساسات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *