فیسبوک ، گوگل و سایر شبکه های اجتماعی پس از سرقت اطلاعات نیاز به بروزرسانی دارند

فیسبوک ، گوگل و سایر شبکه های اجتماعی پس از سرقت اطلاعات نیاز به بروزرسانی دارند

کاربران گوگل ، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی پس از سرقت اطلاعات بیش از دو میلیون وبسایت و ایمیل باید کلمه های عبورشان را بروزرسانی کنند. بسیاری از حساب های کاربری فیس بوک ، گوگل یاهو ، توییتر ، لینک دین و سرویس های محبوب دیگر در خطرند.

فیسبوک ، گوگل و سایر شبکه های اجتماعی پس از سرقت اطلاعات نیاز به بروزرسانی دارند
فیسبوک ، گوگل و سایر شبکه های اجتماعی پس از سرقت اطلاعات نیاز به بروزرسانی دارند

براساس تحقیقات یک تیم امنیتی ، 93000 سرور در کشور هلند مورد حمله هکر ها و برخی بدافزار های اینترنتی قرار گرفته است ، John Miller مدیر این تیم تحقیقاتی گفت با تحقیقات انجام شده این تیم به این نتیجه رسیده اند که سرقت اطلاعات مستقیم از سرور ها و بسایت ها انجام نگرفته است ؛ بلکه این اطلاعات از کامپیوتر های شخصی کاربران بوسیله ی بد افزار های به سرقت رفته است ، به گفته این تیم امنیتی هم اکنون بسیاری از کاربران کامپیوتر های شخصی و کاربران اینترنتی هم اکنون در خطر لو رفتن اطلاعات حساب کاربریشان در شبکه های اجتماعی هستند.

طبق این تحقیقات منشا این بد افزار ها نامه های تبلیغاتی و اسپم بوده اند که کاربران ناخواسته با باز کردن این نامه ها باعث گسترش بدافزار در کامپیوترشان شده است و این بدافزار پس از گسترش در کامپیوتر کاربر کلیه اطلاعات امنیتی کاربران را به سرقت برده است.

Miller افزود این مشکلات امنیتی به هیچ وجه به ساختار امنیتی شبکه های اجتماعی فیسبوک ، گوگل ، توییتر ، لینک دین و … ندارد بلکه این مشکلات تنها به نا آگاهی کاربران اینترنتی مربوط است.

براساس این گزارش بیش از 1.6 میلیون حساب کاربری شبکه های اجتماعی و 300000 حساب کاربری ایمیل به احتمال قوی مورد سرقت رفته است ، که در این میان اغلب حساب های کاربری مربوط به وبسایت های ایالات متحده امریکا از جمله گوگل و فیسبوک و همچنین دو شبکه اجتماعی روسی به سرقت رفته است.

با توجه به این بررسی اغلب قربانیان این اتفاق کاربران روسی بوده اند ، اطلاعات سایر کاربران مربوط به 100 کشور دیگر جهان می باشد. که به دلیل پراکندگی زیاد ، نام بردن از آنها غیرممکن بود. حدود 50000 یوزر نیم و پسورد ابزار های دسکتاپ و ابزار اتصال به شبکه های اجتماعی و حساب های کاربری اتصال به سرور های هاست مورد سرقت قرار گرفته است. به کاربران سرویس های هاستینگ که از طریق FTP اطلاعاتشان را به هاستشان انتقال می دهند توسیه میکنیم هر چه سریعتر نسبت به تغییر نام کاربری و پسوردشان اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید  توجه : این صفحه به دستور کارگروه کمیته فیلترینگ حذف گردید

امیدوارم روزی برسد که انسان ها همیشه به جنبه مثبت علم و تکنولوژی روی آورند ، نظر شما چی هست؟

منبع Pcworld.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فیسبوک ، گوگل و سایر شبکه های اجتماعی پس از سرقت اطلاعات نیاز به بروزرسانی دارند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *