فروش جهانی اسمارت فون ها 6.6 درصد افزایش یافته است

فروش جهانی اسمارت فون ها 6.6 درصد افزایش یافته است

اگر از جمله افرادی هستید که آمار و ارقام فروش محصولات الکترونیکی را دنبال میکنید ممکن است در نگاه اول تیتر خبر کمی برایتان عجیب باشد.با ما در ادامه همراه باشید.

چند سالی است که گوشی های هوشمند به یکی از مهمترین ارکان زندگی انسان ها تبدیل شده است و شاید حتی تصور زندگی بدون آن برای بشر قرن بیست و یکم غیرممکن باشد.این احساس نیاز باعث شده است تا بازار جهانی این محصول تا حدودی به ثبات و یا حتی به اشباع برسد.اما اگر بخواهیم اندکی دقیقتر به این موضوع نگاه کنیم و وضع کلی جهان را بررسی کنیم به نتایج دیگری می رسیم.

بر اساس گزارشات شرکت GFK که در زمینه ی بررسی و تحقیقات در بازار میپردازد ، فروش جهانی تلفن های همراه از سال 2015 تا به اکنون چیزی در حدود 6.6 درصد افزایش داشته است.یکی از مهمترین دلایل دستیابی به چنین آماری ، فروش بالای این محصول در بازار کشور وسیع چین است که پرجمعیت ترین کشور جهان است.احتمالا می دانید این کشور آسیایی سهم قابل توجهی از بازار تلفن همراه جهان را به خود اختصاص داده و تقریبا از هر سه دستگاه تلفن همراه یک عدد آن در چین به فروش می رسد اما آنطور که گزارش های GfK نشان می دهد چشم بادامی های چینی سال قبل 15 درصد بیشتر خرید داشته اند.البته بهبود های جزئی در سایر نقاط دنیا نیز دیده میشود که در مجموع این آمار را رقم زده است.

از دیگر بازارهای در حال توسعه این محصول محبوب می توان به اروپای مرکزی و شرقی، خاور میانه، آفریقا و همچنین اقتصادهای نوظهور آسیایی شامل هند، ویتنام و فیلیپین اشاره نمود که در آنها رشد فروش موبایل در برآوردهای پایان سال شان تک رقمی بوده است.

اما از طرفی در برخی از نقاط و کشور های جهان هم بازار این گجت به نوعی اشباع شده است که از جمله ی آن میتوان به اروپای غربی، آمریکای شمالی و آسیای توسعه یافته (شامل ژاپن، استرالیا و کره جنوبی) که تقریبا فروشی مشابه سال گذشته را تجربه کرده اند، اشاره کرد.

اما به نظر می رسد که این روند احتمالا تغییر خواهد کرد زیرا طبق اعلام GfK در سال 2017 میلادی شاهد افت سه درصدی سال به سال در فروش این گروه از محصولات خواهیم بود. ولی در عین حال در برخی نواحی از جمله آمریکای لاتین به خاطر افت پیوسته ی  درخواست ها طی چندین ماه، شاهد افزایش فروش موبایل و بازگشت موقتی اوضاع به روند عادی خود خواهیم بود با این وجود GfK معتقد است که هیچکدام از این روندها مستمر نخواهند بود.

بیشتر بخوانید  مقایسه ی اسمارت فونهای دارای بهترین کیفیت دوربین

از طرفی شرکت ذکر شده ابراز امیدواری کرده که اقتصادهای نوظهور آسیایی و همچنین اروپای مرکزی و شرقی بیشترین میزان افزایش فروش را تجربه خواهند کرد و به ترتیب رشدی 8 و 10 درصدی را تجربه خواهند کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فروش جهانی اسمارت فون ها 6.6 درصد افزایش یافته است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *