عکس‌های سلفی که می‌گیرید، ممکن است امنیت سایبری‌تان را به خطر بیندازد

امروزه همه شبکه‌های اجتماعی پر شده است از عکس‌های سلفی اشخاص و هیچ بعید نیست که خود شما هم یکی از علاقمندان به تصاویر سلفی باشید و حساب‌های کاربری‌تان در شبکه‌های اجتماعی پر از چنین تصاویری باشد. اما شاید جالب باشد که بدانید این تصاویر ممکن است که امنیت سایبری شما را به خطر بیندازند. در ادامه این مقاله با وبسایت زوم‌تک همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

محققینی از کشور ژاپن اعلام کرده‌اند که دوربین‌های پیشرفته امروزی گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای عکس‌های با کیفیت می‌گیرند که می‌توان اثر انگشت افراد را از طریق این عکس‌ها به دست آورد!!

آقای ایسائو اچیزن، استاد محتوای دیجیتال و علوم رسانه در مرکز پژوهش‌های موسسه ملی انفورماتیک کشور ژاپن، در مصاحبه‌ای که به تازگی با یکی از روزنامه‌های این کشور داشته است، گفته است که به سادگی موفق شده تا در برخی تصاویر، اثر انگشت افرادی که با فاصله حداکثر سه متری از خود عکس گرفته‌اند و انگشت خود را به نوعی در معرض دید دوربین قرار داده‌اند شناسایی کند. وی به طور مشخصی در رابطه عکس‌های سلفی با علامت صلح و دوستی (علامت V با دو انگشت)، که امروزه در بسیاری از تصاویر سلفی شاهد آن هستیم، هشدار داده است.

دانستن چنین چیزی به ویژه هنگامی ترسناک می‌شود که به رشد روزافزون اهمیت اطلاعات بیومتریک در تایید هویت کاربران توجه کنیم. محبوبیت تایید هویت کاربران در دنیای دیجیتال با استفاده از اطلاعات بیومتریک آنقدر زیاد شده که به تدریج شاهد بکارگیری آنها در لپ تاپ ها و تقریبا همه گوشی‌های هوشمند هستیم.

البته آقای اچیزن اعلام کرد که وی و همکارانش مشغول توسعه فناوری هستند که سرقت اثر انگشت از طریق تصاویر را غیر ممکن می‌سازد. این فناوری تصاویر اثر انگشت افراد را پوشانده و یا حتی یک اثر انگشت جعلی تولید کرده و به جای اثر انگشت فرد قرار می‌دهد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  افشای IP آدرس کاربران در تلگرام

نظرات در مورد : عکس‌های سلفی که می‌گیرید، ممکن است امنیت سایبری‌تان را به خطر بیندازد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *