شبکه کردن کامپیوترها

network

شبکه کردن زمانی مورد نیاز است که بخواهیم اطلاعات کامپیوتر دوستمان را مشاهده کنیم یا برای انجام کاری گروهی به سیستم یکدیگر شبکه شویم. پیش از انجام کار بهتر است که مقدمه ای برای شبکه کامپیوتری داشته باشیم.

network
network

ایجاد شبکه کاربردهای گوناگونی دارد که از ان جمله می توان به اشتراک منابع , حذف محدودیت های جغرافیایی در تبادل داده ها ,  کاهش هزینه ها , بالا رفتن قابلیت اعتماد سیستم ها و افزایش کارایی سیستم اشاره کرد. همچنین از خدمات شبکه می توان دسترسی به بانکهای اطلاعاتی راه دور,  پست الکترونیکی ,تجارت الکترونیکی , سرگرمی و محاوره ,جستجوی اطلاعات مورد نیاز و غیره …. را نام برد.

ما چند نوع شبکه داریم : نوع اول از دیدگاه تکنولوژی انتقال و نوع دوم از دیدگاه مقیاس بزرگی

نوع اول را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

شبکه های پخشی و شبکه های نقطه به نقطه که شبکه های پخشی خود به سه دسته فراپخشی چند پخشی و تک پخشی تقسیم می شوند.

در نوع دوم که از نظر مقیاس بزرگی می باشد به سه دسته تقسیم می شود :

1- شبکه های LAN (شبکه های محلی )

2- شبکه های MAN (شبکه های شهری)

3- شبکه های WAN (شبکه های گسترده )

هر کدام از این شبکه ها دارای استانداردهایی می باشند که این شبکه ها را پشتیبانی می کنند. بحث پیرامون شبکه ها بسیار است که ما در اینجا سعی کردیم بخش کوچک ومختصری از ان را قرار دهیم. حالا با طریقه شبکه شدن بین کامپیوترها اشنا می شویم ، برای شبکه شدن بین دو کامپیوتر از کابل CROSS استفاده می کنیم .به این ترتیب که سوکت سر کابل را به پورت LAN  می زنیم که در پشت کامپیوتر قرار دارد.

network cabl port
network cabl port

حال دقت می کنیم که اگر Network ADAPTOR نصب بود کامپیوتر شبکه است.

تنظیمات در هر دو دستگاه باید انجام شود از جمله نام کامپیوتر و work group ، برای این کار برروی my computer  راست کلیک کرده properties  را میزنیم در پنجره که باز شد گزینه Change setting را انتخاب می کنیم و بدین ترتیب نام کامپیوتر را عوض میکنیم. برای این کار مسیر بالا رو طی میکنیم تصاویر زیر شما رو در انجام این کار یاری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  انواع تجهیزات پسیو و اکتیو چه نقشی در زیر ساخت شبکه دارند ؟

network

network
network

network-3 (1)

پس از کلیک روی change  که در تصویر بالا مشاهده می کنید صفحه ای باز می شود برای اینکه اسم مثل هم داشته باشیم در دو کامپیوتر باید گزینه work group را انتخاب کنیم.

از موارد دیگری هم که باید مورد نظر بگیرید  به این نکته توجه کنید که Control Panel در  FireWall کامپیوتر در حالت off باشد. هنگامی که می خواهیم کامپیوتر خود را با سیستم کسی دیگر شبکه کنیم    PING: 0.15 را می زنیم.

کنترل کامپیوتر از راه دور:

تنظیمات کامپیوتر مقصد

1-کامپیوتر مقصد حتما باید دارای User Name  و Password  باشد.

2- باید  IP کامپیوتر مقصد را بدانیم.برای درست کردن تنظیمات Ip در هر دو دستگاه اپتدا وارد منوی start  شده و بعد control panel را میزنیم بعد از ان گزینه network and sharing center را پیدا کرده و بعد از ورود به ان روی local area connection  کلیک می کنیم.بعد از ان گزینه properties را زده و بعد تیک internet protocol version 4(tcp/ipv4) را میزنیم.حالا باید دقت کنیم که جلوی ip address یک ای پی بگذاریم و در کامپیوتر دوم هم مانند همان ای پی باشد فقط دقت کنید که ای پی ها نباید اخرشان یکسان باشد

network1 (1)

network-21

network-31

network-41

network5

network-6

network-7

3- برروی My Computer مقصد کلیک راست کرده Propertis را زده وارد Remote  شده و گزینه Allow Remote Assistance Connections to This Computer  را می زنیم.

تنظیمات برای کامپیوتر مبدا :

1-وارد Start شده و Allprogram  را میزنیم .

2-وارد Accessories شده و گزینه Remot Connection را می زنیم.در این قسمت هم ip کامپیوتر مقصد را می زنیم و Connect می کنیم.

برای اینکه دو کامپیوتر هم اسم مشابه داشته باشند باید work group کنیم.همانطور که در بالا اشاره شد.در اینجا مسیر انجام این کار را به شما نشان می دهیم. برای این منظور بر روی My computer کلیک راست کرده و گزینه properties را میزنیم بعد از ان وارد Advanced system setting شده و تب computer name را می زنیم change را زده و تنظیمات work group را انجام می دهیم.

network-5

1.7/5 - (6 امتیاز)

نظرات در مورد : شبکه کردن کامپیوترها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *