شبکه کردن در ویندوز 8

یکی از قابلیت هایی که در ویندوز ۸ مانند سایر ورژن های ویندوز قرار دارد امکان شبکه کردن یا به اصطلاح network است. با استفاده از این قابلیت می توان چند کامپیوتر یا تبلت یا حتی تلفن همراه و لپ تاپ ها را در یک محیط بسته به هم متصل کرد که می توان کارهایی مانند پرینت گرفتن ، انتقال فایل ها عکس ها و آهنگ ها و حتی تنظیم کردن تنظیمات را در این دستگاه ها انجام داد.

یکی از راه های شناخته شدن در شبکه کردن ویندوز ۸ تنظیم کردن گروه های خانگی یا HomeGroup است. در این مقاله من به شما آموزش میدهم که چگونه می شود دو دستگاه که هر دو ویندوز ۸ هستند را به هم متصل کرد.

Windows 8 HomeGroups

ساخت HomeGroup : قبل از انجام و اعمال تنظیمات کامپیوتر ها باید از طریق شبکه به یکدیگر متصل شده باشند که این اتصال ممکن است بصورت بیسیم یا حتی توسط کابل صورت گیرد اما باید از اتصال این دو یا چند دستگاه باید اطمینان داشته باشید. در منوی start واژه control panel را تایپ کنید تا این آیکون مشاهده شود.

شبکه کردن ویندوز 8

پنجره کنترل پنل را باز کنید و و سپس بر روی Network and Internet کلیک کنید. در قسمت تنظیمات HomeGroup بر روی دکمه Create a homegroup کلیک کنید.

Networkw8-2

مراحل ساخت یک Homegroup جلو چشم شما نمایش پیدا میکند. بر روی Next بزنید. از شما درخواست می کند که نوع فایل ها که میخواهید از طریق شبکه انتقال دهید را معین کنید.

Networkw8-3

با کلیک کردن روی Next ویندوز قسمت هایی که لازم دارید تا آن را انتقال دهید تنظیم میکند. بعد از این مرحله یک سری اعداد و حروف نمایش میدهد که شما باید این را یادداشت کنید و در Homegroup وارد کنید. اگر دوست ندارید که این اعداد و حروف قاطی باشند می توانید آن را عوض کنید.

Networkw8-4

روی دکمه Finish کلیک کنید تا مراحل انجام شده تمام شود.

حالا پیش خودتان میگویید خوب از کجا بفهمم که این تنظیمات انجام شده و میخواهید آن را ببینید. کار آسانی است برای این کار به مسیر Control panel > network and internet > Homegroup بروید ، در این جا لیستی از فایل هایی که اجازه جابجایی دارند را می بینید.

بیشتر بخوانید  نظارت بر استفاده کودکان از اینترنت (قسمت سوم)

Networkw8-5

شما نیز می توانید برای دفعات دیگری دوباره این تنظیمات را عوض کنید برای مثال برای عوض کردن پسورد روی change the password بزنید. به شما توصیه میکنم که کدی که قبلا به شما نمایش داده شده را وارد کنید تا مشکلی در ارسال و دریافت نداشته باشید. برای فعال کردن این کار به مسیر Control panel > network and internet > Homegroup بروید و قسمت change advanced sharing settings را باز کنید.

Networkw8-6

در زیر private  قسمت Turn on network discovery را فعال کنید. اگر میخواهید از پرینتر نیز استفاده کنید این کار را نیز برای Turn on file and printer sharing نیز انجام دهید.

برای امنیت بیشتر میتوانید در Homegroup ها کلمه عبوری را بگذارید . برای این کار در زیر Homegroup connection گزینه use user account and password را فعال کنید.

Networkw8-7

اتصال دستگاه ها به Homegroup : قبل از اتصال دستگاه ها مطمئن شوید که هر دو دارای شبکه و همچنین تنظیماتی که در بالا گفته شده در هر دو انجام شود. چه به صورت کابل شبکه باشد چه بصورت وایرلسی باشد یا هر روش دیگری که وجود دارد.

سپس برای انجام این کار و اتصال به قسمت Homegroup بروید . صفحه Homegroup حالا باید به شما نشان دهد که یک وسیله متصل به شبکه یافته است.Networkw8-8

join now را بزنید. فایل هایی که میخواهید انتقال دهید را انتخاب کنید و در قسمت بعد آن کدی که قبلا یادداشت کرده اید را وارد کنید.

Networkw8-9

با زدن روی Next سیستم این تنظیمات را فعال میکند.

Networkw8-10

برای اینکه Homegroup های خودتان را ببینید در قسمت library ویندوز لیستی نشان میدهد که قبلا فعال کرده اید که با استفاده از آن می توانید اطلاعاتی از جمله موزیک ، ویدئو ، عکس و یا حتی پرینت از یک نسخه را انجام دهید که این کارها از امنیت بالایی برخوردار هستند که می توانید فایل هایی که کامپیوترها به آن متصل هستند را مشاهده و یا حتی اضافه هم کرد.

امیدوارم از این آموزش استفاده لازم برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : شبکه کردن در ویندوز 8

24 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام ممنون از مطلب فوق العاده کاربردی
    من همه کار هارا انجام میدادم ولی شبکه نمیشد تا اینکه تو اموزش شما دیدم ی مرحله اافه تر داره و مشکلم حل شد

  2. سلام
    شما اول این مطلب گفته بودید هم برای کامپوتر هم لپ تاپ هم گوشی ولی توضیحات در مورد گوشی را نگفتین
    اگه میشه در مورد گوشی هم بگین
    به هر حال ممنون از مطالب خوبتون

  3. سلام من بدون این کارها البته روی ویندوز ۷ انجام دادم ولی وقتی ویندوزمو آپ کردم به ۸ دیگه کار نمی کنه
    چی کار کنم؟heeeeeeeelp meeee

  4. سلام دوستان
    من قبلا home group رو روی سیستم خودم فعال کرده بودم و دوستم هم به همون وصل بود. شبکه ای هم که استفاده میکردیم wireless ad_hoc بود. دوستم یک بار از leave homegroup استفاده کرد و حالا وقتی وارد homegroup تو control panel میشی، میگه که اول باید شبکه تون private باشه و هم creat new homegroup و هم join خاموشه. من هم هر کار میکنم نمیتونم شبکه مون رو از public به private تغییر بدم. مثلا وقتی از taskbar شبکه ها رو باز میکنم و روی شبکه ی خودمون راست کلیک میکنم، گزینه ی turn sharing on or off اصلا تو گزینه ها نیس و بر عکس لپ تاپ خودم که پنج گزینه داره اون چهار گزینه بیشتر نداره.
    اگر با این مشکل روبرو شده اید یا میدونین که چطور رفع میشه خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.
    متشکرم

  5. سلام
    دوستانی که وقتی پسورد را وارد می کنند با error مواجه میشوند باید در حین وارد کردن پسورد به بزرگ و کوجک بودن حروف دقت کنند برای تغییر در بزرگ و کوچک بودن از کلید caps lock در کیبرد استفاده کنید.

  6. سلام من کارایی که گفتین رو انجام دادم اما الان نمیدونم چرا هراری که بخوام تو لپ تاپم انجام بدم میگه پسورد بده پسورد همون ورک گروپی که ساختم اما من پسوردشو یادم رفته و مشکلم اینکه اصلا کاری که میخوم بکنم ربطی به شبکه کردن نداره مثلا میخوام از روی سی دی یه برنامه نصب کنم پسورد همونsun1 روکه برای ورک گروپ ساختم میخواد. میشه حالا کمکم کنید؟ممنون میشم کسی کمکم کنه

  7. سلام خسته نباشید
    دوستان من تا join now میام ولی وقتی کد رو میزنم این ارور رو میزنه
    the password is incorrect
    please try again. password are case-sensitive
    چیکا کنم؟
    بار ها و بار ها کد عوض کردم اما نشد که نشد!!

      1. سلام تاریخ سیستمها تون باید یکی باشن . اینو یه تست کنین اگه نشد اشکال از جای دیگس. من این مشکلو داشتم با این روش حل شد عزیزم

    1. میتونه مربوط به زمان (ساعت و تاریخ) کامپیوترهای شبکه باشه که حتما باید با هم سینک باشند(یکی باشد).

  8. سلام.
    من با یه کامپیوتر دیگه اطلاعات به اشتراک میزاریم به وسیله اینترنت.
    حالا با مشکلی ک برخوردم اینه که اون کامپیوتر راحت میتونه وارد کامپیوتر من بشه اما من نمیتونم وارد کامپیوتر اون بشم.یرم توی قسمتnetwork وروی کامپیوتر اون کلیک میکنم و این ارور رو میده:
    //baran is not accessible.you might not have permission to use this network resource.
    contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.
    the specified network provider name is invalid.
    حالا مشکل کجاست که نمیتونم وارد بشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. منم همین مشکل رو با ویندوز 7 64 بیتی داشتم این کارو کردم درست شد.
      شما باید client for microsft network رو نصب کنید که کار راحتیه.

      control panel>network and sharing
      local area connection (اون وسط اونجا که نوشته کانکت یا دیس کانکت)
      properties>install>client>add