رکورد کامیون 2400 اسب بخاری ولوو با سرعتی مانند پورشه 911

volvo-iron-knight

کامیون های ولوو به تازگی توسعه خاصی یافته اند و این امر منجر به تولید یک غول 12.8 لیتری توربو دیزل شده که به تازگی توانسته دو رکود گینس را در فرودگادهی قدیمی در سوئد بشکند.

در داخل کابین آن به منظور کاهش وزن از فیبر کربن استفاده شده که در این زمینه ولوو را که از ایمن ترین خودروساز های جهان است زیر سوال برده. اما از لحاظ طراحی می توان گفت که این زیبایی متعلق به آینده است! به طوری که در مقایسه با کامیون های موجود در بازار نمی توان رقیبی یافت.

مهندسان این شرکت تغییرات قابل توجهی را در موتور این کامیون ایجاد کرده اند، موتور 12.8 لیتری توربو دیزلی که حداکثر خروجی آن رقم 2400 اسب بخار را با گشتاور شگفت آور 4425pf نشان می دهد، تغییراتی شامل اضافه کردن 4 توربوشارژر به همراه رادیاتور water-cooled می باشد. قدرت باورنکردنی این کامیون دیزلی از طریق چرخ های محرکی که از گیربکس اتوماتیک دو کلاجه کمک می گیرد، هدایت می شود.

نتیجه این تغییرات بزرگ، این غول 9000 پوندی را در 4.6 ثانیه به هدف 60 مایل در ساعت می رساند که در مقایسه با پورشه 911 کاملا برابر اند. این کامیون مسافت 500 متر را در 13.7 ثانیه با سرعت متوسط 81 مایل در ساعت و 1000 متر را در 21.2 با سرعت متوسط 105 مایل در ساعت طی کرد و در آخر سرعت آن به ساعت 171 مایل در ساعت رسید، این دو برای دنیای کامیون ها رکورد هایی بودند که تنها یک بار اتفاق می افتد.

فناوری بالا در این کامیون با توجه به سرعت قابل مقایسه با ماشین های اسپرت سبب می شود تا خط تولید آن در سال های آینده شروع شود. مدیر عامل شرکت ولوو در بیانه ای گفت:”هدف ما از این کار ایجاد تفکری جدید در زمینه های طراحی و همچنین فنی بود و قصد ما اضافه کردن این کامیون به خط تولید شرکت است”

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ولوو وظیفه ی سوییچ را کاملا به گوشی هوشمند راننده سپرد

نظرات در مورد : رکورد کامیون 2400 اسب بخاری ولوو با سرعتی مانند پورشه 911

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *