رونمایی از خودروی شاهکار انویدیا و مرسدس بنز در نمایشگاه CES 2017

این روزها شاهد انتشار خبرهای داغی از دنیای تکنولوژی در نمایشگاه CES 2017 می‌باشیم و تمامی شرکت‌های دنیای فناوری از آخرین فناوری‌های خود رونمایی می‌کنند.

چند روز پیش در خبرهای منتشر شده از نمایشگاه CES 2017 مشاهده کردیم که کمپانی خودروسازی آئودی، به کمک شرکت انویدیا به دنبال ساختن خودروهای بدون راننده و هوشمند می‌باشد. ولی ظاهرا این تنها فعالیت شرکت انویدیا در زمینه خودروهای هوشمند و همکاری‌اش با شرکت‌های خودروسازی آلمانی نبوده و این شرکت قرار است که به شرکت مرسدس بنز هم برای ساختن خودروهای هوشمند کمک کند.

عملکرد خودروهای هوشمند به این شکل می‌باشد که مثلا اگر راننده عصبانی باشد، این سیستم عصبانیت راننده را تشخیص داده و اگر احساس کند که راننده خودرو قادر به کنترل خود و یا خودرو نمی‌باشد، خودرو را به کنار جاده هدایت می‌کند تا بدین شکل از بروز حادثه جلوگیری کند.

مدیر ارشد شرکت انویدیا، آقای Jen-Hsun Huang، امروز در نمایشگاه CES، این چنین گفت که :

 انویدیا و مرسدس بنز، دیدگاه‌های مشترکی در خصوص هوش مصنوعی برای خودروهایی که قرار است در آینده وارد بازار شوند، دارند و در حال حاضر مشخص می‌باشد که فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی، آینده خودروها را تغییر خواهند داد.

این دو شرکت تقریبا سه سال است که در این زمینه با هم همکاری می‌کنند و گفته می‌شود که محصول نهایی‌شان نیز تقریبا آماده ورود به بازار می‌باشد.

Sajjad Khan، یکی از مدیران ارشد مرسدس بنز در صحبت‌هایی، آماده بودن خودرو ساخته شده با کمک انویدیا را تایید کرد و مدعی شد این خودرو که هوش مصنوعی ساخت دست انویدیا در آن استفاده شده است، تا یک سال دیگر راهی بازار خواهد شد.

با توجه به این مطلب، اگر زمان‌بندی و برنامه ریزی شرکت مرسدس بنز برای روانه کردن خودروی هوشمند خود در عرض یک سال آینده درست باشد، به لحاظ زمان‌بندی از شرکت آئودی جلو خواهد افتاد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رونمایی از خودروی شاهکار انویدیا و مرسدس بنز در نمایشگاه CES 2017

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *