روند زندگی جدید بر مبنای روشنایی با شمع باعث مشکلات تنفسی می شود

سبک زندگی جدید تحت عنوان “Hygge” بر مبنای روشن کردن بیش از اندازه شمع سلامت شما را به خطر می اندازد.

کارشناسان هشدار داده اند افرادی که وسواس گونه پیگیر آسایش و رفاه هستند و “Hygge” را به عنوان شیوه زندگی خودشان انتخاب کرده اند در آینده سلامت تنفسی شان را به خطر می اندازند.

“Hygge”، واژه ای دانمارکی برای رفاه است که به صورت “Hoo-gah” تلفظ می شود.

همچنین “Hygge” یک روند زندگی غرق در رفاه دانمارکی است که امسال در سراسر جهان مشهور و محبوب گشته است. این روند زندگی با جمله “در حالت ایده آل تمام نیازهای روانی در تعادل هستند” تفسیر شده و مردم را از آنچه که هستند خوشحال تر می کند. این گونه روند زندگی با روشن کردن شمع های زیاد، نور ملایم، موسیقی آرام و غذاهای زمستانه زیاد همراه است.

دکتر میک وایکینگ، متخصص مرتبط اخیرا چندین کتاب کوچک را در اعلام مزایای روانی و عاطفی این سبک زندگی منتشر کرده است. اما هم اکنون کارشناسان بهداشت هشدار داده اند این روند زندگی جدید می تواند بیشتر از آنچه که تصور می کنید به سلامت جسمی شما آسیب برساند.

یورن تافتم، استادیار مرکز محیط زیست داخلی و انرژی در دانشگاه فنی دانمارک می گوید: “روشن کردن تعداد بیش از اندازه شمع در زندگی معتادان به سبک Hygge می تواند سلامت تنفسی این افراد را تهدید کند.”

“به هنگام خاموش شدن شمع ذراتی که از قبل سوخته وارد ریه ها می شوند. برخی از ذرات آنقدر کوچک هستند که می توانند عمیقا وارد بافت های ریه و جریان خون شوند که این مسئله بالقوه موجب مشکلات تنفسی حاد می شود.”

پروفسور یان ادکاک از موسسه قلب و ریوی در دانشکده امپریال لندن این اطلاعات را تایید و تاکید می کند که این خطرات باید به رسمیت شناخته شوند.

او همچنین گفت: “ذرات تولید شده از شمع می توانند آسیب های مخربی بر ریه ها بگذارند و در شرایط مشابه منجر به بیماری مزمن انسداد ریه شده و آسم را تشدید می کند.”

تابش طولانی مدت شمع ذرات را در هوای آلوده داخلی محیط تشدید کرده و منجر به مشکلات حاد می شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : روند زندگی جدید بر مبنای روشنایی با شمع باعث مشکلات تنفسی می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *