راه های ساده برای محافظت از دستگاه اندرویدی

تلفن همراه یا تبلت اندرویدی خودتان صرفا تنها به صورت آنلاین کارها را انجام نمی دهد ، بلکه این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بخشی از زندگی خودتان را در جیب خود حمل کنید اگرچه همراه داشتن همه اطلاعات در یک مکان و در دست خودتان ممکن است مناسب باشد اما از سوی دیگر یک راه حل جذاب برای سارقان تلفن همراه است. اما زیاد نگران نباشید در این مقاله شما با مراحل امن ساختن یک گوشی و تبلت اندرویدی آشنا می شوید.

 در مورد اجازه دسترسی اپ دقت کنید : این کار اولین قدم در حفظ و امنیت خودتان از نرم افزارها است. بعضی اپ ها هستند که بسیار از مواقع شما نصب میکنید و لیستی از دسترسی های اپ به شما نمایش میدهد. بسیاری از مردم این قسمت را نادیده میگیرند و اپ را نصب میکنند اما در واقع واقعیت این است که این اپ ها به بسیاری از اطلاعات گوشی خودتان دسترسی پیدا میکنند.

androidsecurity1

 

فقط از گوگل پلی استور دانلود کنید : یکی دیگر از مهم ترین کارها در حفظ امنیت تلفن همراه اپ هایی است که در گوشی نصب می شوند اگر این اپ ها از منبع معتبری دانلود شود هیچ اتفاقی نمی افتد می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد . اما چون گوگل پلی استور در داخل ایران قابل دسترس نیست می توان از سایت های معتبر مانند کافه بازار ، مایکت و سایر سایت های مرتبط به اندروید دانلود کنید.

اگر مایل بودید که از خود گوگل پلی استور دانلود کنید مطلب  راهنمای دانلود از گوگل پلی استور را مطالعه کنید.

androidsecurity2

نرم افزار امنیتی نصب کنید . اگر نگران این هستید که با هر بار رفتن به اینترنت دچار کرم ها و ویروس ها شوید توصیه میکنم که حتما یک نرم افزار امنیتی و ضد ویروسی در تلفن خودتان نصب کنید. با یک جستجوی ساده می توان نرم افزاهای زیادی را پیدا کرد که بعضی از این نرم افزارها نیز برای کامپیوتر طراحی شده اند . این اپ ها یک خاصیتی که دارند مانند نسخه های کامپیوتری در هنگام مواجه با ویروس ها به شما اخطار میدهند که بعضی از این نرم افزارها قادر هستند گوشی گم شده خودتان را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با یک نرم افزار امنیتی در ویندوز

androidsecurity3

تلفن خود را قفل کنید . ممکن است این کار دردسر داشته باشد اما رمزگذاری بر روی تلفن یکی از راه های محافظت از دوستانی است که کنجکاو به خواندن پیغام ها و دیدن عکس ها هستند. می توانید برای ایجاد رمز به تنظیمات دستگاه خودتان مراجعه کنید.

یک موضوع دیگر هم این است که بخاطر داشته باشید حمله کننده ها و هکرها به راحتی میتوانند رمز گوشی خودتان را پیدا کنند پس به مرور زمان بارها و بارها رمز را عوض کنید.

androidsecurity4

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راه های ساده برای محافظت از دستگاه اندرویدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *