راهنمای خرید تایر مناسب [ رپورتاژ‌ آگهی]

لاستیک خودرو

بعد از بررسی تجربیات کارشناسان بازار لاستیک در این زمینه و جمع بندی نظرات آنها، نکاتی مفید گردآوری شد تا اطلاعات شما در زمینه لاستیک خودروتان افزایش یافته و خریدی مطمئن و آسوده را تجربه نمایید.

در این بخش پاسخ بسیاری از سوالات محتمل در ذهن شما پیش از خرید لاستیک مناسب خودروتان، ارائه شده است.

ابتدا برخی مفاهیم اولیه مورد نیاز در زمینه تایر خودرو را بررسی میکنیم.

سایز لاستیک:

همیشه از نحوه خواندن سایز لاستیک مناسب خودروتان آگاه باشید. سایز تایر به صورت یک جمله عددی، بر روی دیواره تایر درج شده که نشانگر میزان پهنای لاستیک، نسبت منظر لاستیک و اندازه رینگ مناسب لاستیک میباشد. برای مثال سایز 185/65R14 دارای پهنای ۱۸۵ میلیمتر، نسبت منظر ۶۵ درصد و همچنین قطر رینگ ۱۴ اینچ میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواندن سایز لاستیک و اطلاعات درج شده بر دیواره تایر بخش نحوه خواندن سایز و اطلاعات درج شده بر دیواره لاستیک را مطالعه نمایید.

تاریخ تولید لاستیک

بر روی دیواره تمامی لاستیک های مخصوص خودروهای سواری یا به اصطلاح ‌Passenger tire services، بر اساس استاندارد جهانی، تاریخ تولید لاستیک در قالب یک عدد چهار رقمی بر دیواره تایر درج میشود. این عدد چهار رقمی که دو رقم اول آن نشان دهنده هفته تولید و دو رقم دوم آن نشان دهنده سال تولید تایر میباشد. در تمامی تایر های مخصوص خودرو های سواری به صورت استاندارد یکسان درج شده است.

ساختار لاستیک

تایر های مخصوص خودرو های سواری عموماً دارای ساختار رادیال میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساختار لاستیک و تفاوت آنها میتوانید بخش ساختار کلی لاستیک را مطالعه نمایید.

بعد از آشنایی با اطلاعات اولیه لاستیک فابریک خودرو شخصیتان، حال دیگر بررسی و مقایسه بین لاستیک های مناسب خودرو و برند های مختلف کار چندان دشواری نیست. تنها رعایت برخی نکات ضروری است.

  • هرگز سایز لاستیک خودرو را از حالت استاندارد خارج نکنید. تولید کنندگان خودرو هنگام عرضه خودروشان جدولی به همراه خودرو به مالکان خودرو ارائه میکنند که حاوی نکاتی از جمله سایز های مناسب خودرو در شرایط مختلف میباشد. هرگز تایر با سایز متغایر با سایزهای مجاز ذکر شده برای خودرو، استفاده نکنید. تغییر سایز خودرو باید توسط کارشناسان  با تجربه در زمینه خرید و فروش لاستیک صورت گیرد و هدف آن بهبود کارایی خودرو در شرایط مورد استفاده باشد. برای اطلاع از نحوه تغییر سایز لاستیک و آشنایی با سایز فابریک خودرو شخصیتان بخش لاستیک های فابریک یا OE Tire را مطالعه نمایید.
  • از طرح آج مناسب با موقعیت جغرافیایی محل زندگیتان استفاده کنید. اگر در مناطق سردسیر زندگی میکنید که در بیشتر طول سال برفیست از طرح آج مخصوص سطوح لغزنده و برفی و یا یخ شکن استفاده کنید. همچنین اگر در مناطق گرمسیر و عموماً دارای هوای تابستانی زندگی میکنید از لاستیک هایی با طرح آج تابستانه و یا چند منظوره بهره ببرید. همچنین میتوانید جهت کسب اطلاع از تفاوت های ظاهری و عملکرد آج لاستیک یا به اصطلاح طرح گل لاستیک بخش عملکرد آج لاستیک را مطالعه نمایید که شامل اطلاعات کامل تری در این زمینه میباشد.
  • تنظیم باد دوره ای و ماهانه، تعویض ضربدری لاستیک ها، بالانس دوره ای چهار چرخ خودرو و … میتوانند منجر به افزایش بازدهی و بالا بردن طول عمر لاستیک اتومبیلتان شوند. از نگهداری و رسیدگی به لاستیک خودروتان غافل نشوید. همیشه قبل از استفاده از اتومبیلتان از میزان آج لاستیک اطمینان حاصل کنید، همچنن دیواره تایرها را جهت وجود آثار ضربه، بریدگی، برآمدگی و … بررسی کنید. برخی آسیب های به وجود آمده بر روی سطح و دیواره تایر، ناشی از استفاده نا صحیح از لاستیک میباشد. در قسمت موارد مشمول گارانتی لاستیک، در این زمینه بیشتر توضیح داده شده است.
  • تایر یدک یا زاپاس خودروتان همیشه به صورت آماده به استفاده و سالم، نگهداری شود. در برخی خودرو های امروزی، لاستیک یدک یا زاپاس، با آنچه که مستمراً بر روی چهار چرخ خودرو نصب شده و قابل استفاده است تفاوت دارد، دارای اندازه کوچکتر و وزن کمتری میباشد، بعد از استفاده طولانی مدت از این تایرها، آنها دیگ قابل استفاده نیستند ، حتماً برای جایگزین کردن آنها با نمونه نو اقدام کنید.
  • اگر از لاستیک ران فلت استفاده میکنید، خودرو شما فاقد تایر زاپاس میباشد. در صورت تعویض لاستیک ران فلت با لاستیک های معمولی، حتماً برای خودروتان لاستیک زاپاس تهییه کنید.
  • از تایر با کیفیت و برندی معتبر استفاده کنید. برند های معتبر صنعت لاستیک و تایر اگرچه قیمتی بیشتر از مشابه بی کیفیت و غیر اصلی خود دارند، اما در جایگاه خود در خودرو شما، ضامن حفظ امنیت خودرو و سرنشینان میباشند.
  • از تعمیر و استفاده مجدد از لاستیک کهنه، فرسوده و آسیب دیده به شدت خودداری کنید. لاستیک خودرو در صورت مستعمل شدن و آسیب دیدن غیر قابل استفاده میباشد و تعمیر آن عملاً غیر ممکن است.
  • در صورت امکان از باد نیتروژن برای چرخهای خودروتان استفاده کنید، استفاده از باد نتروژن دارای مزایای بیشتری نسبت به هوای معمولی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید، فروش و افزایش آگاهی در زمینه لاستیک و تایر خودرو میتوانید به وب سایت http://www.bazarlastik.com/ مراجعه کنید.

همچنین در صورت وجود پرسش میتوانید از بخش تماس با ما وب سایت بازار لاستیک، از مشاوران مجموعه در خواست راهنمایی کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای خرید تایر مناسب [ رپورتاژ‌ آگهی]

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام تشکرازمطالبتون
    خواستم لطف کنین یه لاستیک به من معرفی کنین که درمثلا سرپیچ باسرعت بالا عقب ماشین درنره وبه اصطلاح تایرها کاملا چسبیده به جاده باشن من بارها بااینکه لاستیکام اجدار ونوبودن سرپیچ عقب ماشین دررفته وحتی شروع بچرخیدن کرده خواهشا یه مارک خوب معرفی کنین