دستگاه جدید به شما حقه می زند تا از غذاهای رژیمی بیشتر لذت ببرید

دانشمندان می گویند یک دستگاه جدید توانسته مردم را در خوردن غذاهای رژیمی فریب بدهد.

این دستگاه به گونه فریب کارانه که دانشمندان آن را ساخته اند می تواند طعم غذاهای رژیمی را به مزه خوشمزه و هیجان انگیز تبدیل کند.

این دستگاه پیش از خوردن یک غذای خسته کننده طعم آن را در دهانتان تغییر می دهد. در واقع با تحریک جوانه های چشایی، طعم غذا را با استفاده از سیگنال های حرارتی و الکتریکی به مراتب بهتر و خوش طعم تر می کند.

برای لحظه ای، شما می توانید غذایتان را با طعم شیرین یا شور میل کنید.

البته دانشمندان بدین وسیله امیدوارند که در آینده مردم با این دستگاه جدید رژیم غذایی شان را به یک رژیم سالم تغییر دهند. بدین صورت که سالاد را با طعم یک استیک خوشمزه و آبدار و کلم بروکلی را با طعم شکلات شیرین میل کنند و خوردن آن ها را در برنامه غذایی شان ترویج دهند.

پروفسور آدرین چیوک از دانشگاه لندن یک تیم از دانشمندان و مهندسان رهبری کرده تا این دستگاه خارق العاده را برای اولین بار بسازند: “آنچه که شروع کردیم، یک آزمایش مهندسی سرگرم کننده با هیجان بسیار است که با پتانسیل زیاد و یک تاثیر اجتماعی مثبت رهبری می شود.”

“علی رغم آن که حشیش استخوان را نازک می کند و موجب کاهش وزن می شود، مردم با تصور طعم آن می توانند یک رژیم غذایی سالم تر بگیرند.”

او اضافه کرد: “بسیاری از کودکان از سبزیجات متنفرند. هنگامی که مهندس شدم و به این درک رسیدم تصمیم گرفتم دستگاهی اختراع کنم تا طعم سبزیجات را برای کودکان همانند شکلات کند.”

شکل اولیه این دستگاه به صورت یک نوار باریک به نازکی 2cm است که با سیم به یک پردازنده بزرگ متصل است.

به منظر افزایش شیرینی، دستگاه بسیار سریع گرم شده و گیرنده طعم های خاص به گرما واکنش می دهند.

و یک جریان الکتریکی ضعیف مسئول شور کردن طعم ها می باشد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دستگاه جدید به شما حقه می زند تا از غذاهای رژیمی بیشتر لذت ببرید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *